۲۸۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای زلزله‌زده مراوه‌تپه تخصیص یافت

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اعلام کرد که برای مرمت و بازسازی ۳۱۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری پنج مهرماه امسال در ۳۲ روستای شهرستان مرزی مراوه‌تپه این استان مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض دولت تخصیص یافت.

سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نخستین واحد مسکونی روستای زلزله زده "فرق‌سر" مراوه‌تپه به خبرنگاران گفت: تسهیلات اختصاص یافته برای ساخت هر واحد مسکونی خسارت دیده از زمین لرزه، ۶۵۰ میلیون ریال است که علاوه بر آن ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت نیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات و کمک بلاعوض اشاره شده، تعداد ۱۶۰ پاکت (هشت تن) سیمان رایگان، اهدایی مقام مظعم رهبری نیز برای ساخت هر واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله و متناسب با پیشرفت کار توزیع می‌شود. 

حسینی با قدردانی از همراهی مردم خسارت دیده از زلزله برای ساخت مسکن، ابراز امیدواری کرد که ساخت تمامی واحدهای خسارت دیده مراوه‌تپه تا دهه فجر امسال پایان یابد.

همچنین استاندار گلستان نیز با قدردانی از تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سبب حضور به موقع و شروع ساخت و ساز واحدهای مسکونی خسارت دیده از حوادث و بلایای طبیعی این استان، از مردم خسارت دیده درخواست کرد، همراهی بیشتری با این نهاد انقلابی برای بازسازی منزل مسکونی خود داشته باشند.

هادی حق شناس گفت: بنیاد مسکن تسهیلات قرض الحسنه خوبی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق روستایی پیش بینی کرده که مردم بایستی از این فرصت استفاده نمایند.

وی همچنین از تلاش شرکت توزیع نیروی برق گلستان برای رفع اساسی مشکل قطع برق برخی مناطق روستایی مراوه‌تپه از جمله روستای "بسطام دره" و روستاهای همجوار آن تا پایان آذرماه امسال خبر داد و افزود: به سبب وقوع حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و رانش زمین برق این روستاها که در دو طرف رودخانه اترک واقع هستند، همواره قطع می‌شد که اکنون با نصب ۲ دکل‌ جدید به جای تیرهای برق معمولی و قدیمی، این مشکل برای همیشه رفع خواهد شد. 

استاندار گلستان همچنین از بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی آماده افتتاح مراوه‌تپه بازدید و برلزوم تسریع در نصب تجهیزات پزشکی آن ازسوی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ساخت بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه با ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا درسال ۹۶ با مشارکت دوسویه دولت و بنیاد علوی شروع شد که به گفته "امانگلدی ضمیر" فرماندار این شهرستان مرزی برای ساخت آن بنیاد علوی حدود ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده و هم اکنون کار انتقال و نصب تجهیزات پزشکی آن با اعتبار برآورد شده ۴۷۰ میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت و درمان درحال انجام است.

این بیمارستان آماده افتتاح دارای بخش‌های مختلف از جمله "مراقبت‌های ویژه، اورژانس، درمانگاه، دیالیز، جراحی ، زنان و زایمان، سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو" است که با بهره‌برداری آن، بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی ۶۵ هزار نفر از مردم شهرستان مراوه‌تپه برطرف می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha