درخواست ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات  کرونایی روی میز بانک‌های فارس

شیراز-ایرنا-مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: تاکنون ۴۴۹ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارها و واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در سطح این استان پرداخت شده است و اکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روی میز بانک‌های فارس قرار دارد.

به گزارش ایرنا،سهراب مختاری پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا استان فارس افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مبلغ ۴۴۹ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کم بهره به بیش از ۴۲ هزار کسب و کار و واحد تولیدی آسیب دیده از کرونا در سطح این استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به لزوم پرداخت تسهیلات کرونا و تعطیلی خدمات حضوری بانک‌ها با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: در صورت اعمال محدودیت‌ها و دورکاری احتمالی پرسنل بانکی نباید مشکلی در حوزه پرداخت تسهیلات کرونایی رخ دهد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات که اکنون روی میز بانک‌های فارس قرار دارد،گفت: این درخواست عمومی وجود دارد که وضعیت این میزان تسهیلات مشخص و هرچه زودتر این اعتبار به صاحبان مشاغل آسیب دیده در سراسر استان فارس پرداخت شود.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با تشکلات کارگری و کارفرمایی سراسر استان تشکیل و تذکرات جدی درباره رعایت پروتکل بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: هر چند رعایت نکات ایمنی کارگاهها وظیفه کارفرمایان و کارگران است اما در این رابطه ،تعداد بازرسی  توسط بازرسین کارشهرستانهای استان و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی ‌ومذاکره بهداشت حرفه ای  در سطح استان تشدید شده است تا تولید در پی شیوع کرونا دچار تعطیلی نشود و سلامت کارگران نیز با رعایت پروتکلها و آیین نامه های ایمنی و بهداشت کار و فاصله اجتماعی تامین شود.

وی اظهار داشت: تعدادی از کارگران و کارکنان بعضی واحدهای تولیدی اخیرا  در موج جدید به کرونا مبتلا شده و مشکلاتی در این واحدها ایجاد شده است. 

مختاری تأکید کرد: در این دوره جدید هجوم کرونا، علاوه بر تشکل‌های کارفرمایی و کارگری ،با کمک مدیران کارخانه‌ها از توان نهادهای درمانی ،اجتماعی مذهبی و فرهنگی واحدهای تولیدی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از جمله انجمن های اسلامی خانه‌های فرهنگ کار و پایگاه های بسیج مستقر در راستای آموزش پیشگیری از کرونا در بین جامعه کار و تولید بهره گرفت.

انبارهای مواد بهداشتی فارس تکمیل است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه این جلسه گفت: ۱۳ واحد صنعتی در سطح این استان به تولید ماسک مشغول هستند و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به نبود مشکل در تامین اقلام بهداشتی در این استان،افزود: در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۱۳۵ هزار ماسک ساده،کودک، ان۹۵ در انبارهای سراسر استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵ هزار لیتر الکل در ۴ واحد صنعتی فارس تولید می شود،گفت: ۳۹۶ هزار و ۱۳۵ جفت دستکش بهداشتی ، ۷۸۰ هزار پد الکلی و ۴۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در انبارهای این استان وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه تاکید کرد: از ۴۱۳ نفر پرسنل سازمان صمت در سطح این استان تاکنون ۸۸ نفر آنها به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

دبیر هماهنگی بانک‌های استان: خدمات بانکی در فارس غیرحضوری می شود

دبیر هماهنگی بانک های استان فارس دراین نشست گفت: در پی شیوع کرونا تمرکز سیستم بانکی در این استان بر روی ارایه خدمات غیرحضوری است.

کریم ریگی زادگان افزود: طی ۲۱ روز گذشته تعداد مبتلایان سیستم بانکی این استان به کرونا ۴۲ درصد و فوتی ها نیز ۴۵ درصد افزایش داشته که در این شرایط درخواست تعطیلی سیستم بانکی این استان را داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خدمات بانکی بصورت الکترونیکی ارایه می شود و تنها در مواردی از جمله تکمیل پرونده ضامنین تسهیلات و احراز هویت نیاز به مراجعه حضوری به بانک وجود دارد که در صورت تعطیلی بانک ها می توان شعب کشیک برای این کار تعیین کرد.

تکلیف بیرون برها و خدمات خودرویی در محدودیت‌های کرونایی مشخص شود

نائب رییس اتاق اصناف فارس گفت: در پی اعمال محدودیت های جدید کرونایی برای اصناف، رؤسای اتحادیه‌های صنفی از این موضوع مطلع و واحدهای صنفی نیز همکاری لازم را در این زمینه انجام دادند.

ناصر مهرتاش افزود: در دو روز گذشته که محدودیت حداکثر زمان فعالیت اصناف در ساعت ۱۸ اعمال شده بعضی واحدهای فست فود و بیرون‌برها به دلیل فعالیت بصورت بیرون بر و تحویل غذا به مشتریان با پیک، پلمپ شده اند که نیاز است در این زمینه تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: وضعیت فعالیت خدمات ضروری ازجمله خودروهای سبک و سنگین نیز بعد از ساعت ۱۸ مشخص نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha