اعتبارات استانی چهارمحال وبختیاری در سال آینده ۳۱.۱۶ درصد رشد دارد

شهرکرد-ایرنا- معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین بودجه استانی گفت: اعتبارات استانی مربوط به این استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برابر ۳۱.۱۶ درصد رشد خواهد داشت.

اردشیر آذر شامگاه جمعه در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اعتبارات استانی مربوط به این استان در سال‌جاری یک‌هزار و ۳۷۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال بوده است.
وی افزود: این میزان اعتبار برای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با ۳۱.۱۶ درصد افزایش به یک‌هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال می‌رسد.
آذر تصریح کرد: اعتبارات استانی چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در ۲۸ فصل پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال‌جاری 2 هزار و ۶۳۴ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال بوده است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: این مبلغ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با ۶۰ درصد رشد به چهار هزار و ۲۲۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال افزایش می‌یابد.
وی گفت: اعتبارات عمرانی استان از محل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برابر ۳۹۱ میلیارد و ۱۱۷ میلیون ریال در پنج فصل در نظر گرفته شده است.
آذر تاکید کرد: در سال‌جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل استانی، نفت و گاز، ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده، قانون استفاده متوازن، ملی استانی شده و ملی به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
وی افزود: علاوه بر این اعتبارات، ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر از ردیف‌های متفرقه ملی ویژه و ملی به طرح‌های بزرگ چهارمحال و بختیاری مانند راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد و طرح انتقال آب بن به بروجن ابلاغ و تخصیص داده شده است.
به گزارش ایرنا،اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی ۱۳ طرح کارگروه زیربنایی در زمینه‌های الحاق زمین به محدوده شهری برای طرح اقدام ملی مسکن، ساخت نیروگاه خورشیدی، پرورش گوسفند داشتی، تولید قطعات بتنی، حفر چاه ویژه احداث گاوداری و پرواربندی در استان را تصویب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha