۲۰۰ نفر شتر به خارج از تالاب بین‌المللی هامون هدایت شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: ۲۰۰ نفر شتر به همت یگان حفاظت این اداره‌کل از پناهگاه حیات‌وحش تالاب بین‌المللی هامون بیرون رانده شدند.

به گزارش ایرنا وحید پورمردان روز دوشنبه اظهارداشت: تالاب بین‌المللی هامون و عرصه‌های حفاظت شده محل چرای دام نیست.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست زابل بصورت شبانه‌روزی در تالاب بین‌المللی هامون مشغول گشت‌زنی و مراقبت است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: مراقبت از عرصه‌های حفاظت شده یکی از اولویت‌های محیط زیست استان بوده و این مهم در تالاب بین‌المللی هامون با توجه به برنامه‌های بلندمدت احیای تالاب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا تالاب بین‌المللی هامون در زمان پرآبی یکی از تالاب‌های مهم دنیا و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران محسوب می‌شود که با مساحتی حدودپنج هزارو ۷۰۰ کیلومتر مربع و دامنه عمق یک تا پنج متر در ناحیه کویری و بیابانی شرق کشور، در منطقه سیستان واقع شده است.

این تالاب از سه بخش به نام‌های هامون پوزک در شمال شرقی، هامون صابُری در شمال و هامون هیرمند در غرب و جنوب غربی سیستان شکل گرفته است.

بخش وسیعی از هامون پوزک و قسمت عمده هامون صابُری در خاک افغانستان و بقیه هامون‌ها در خاک ایران قرار دارد.

۶ قبضه سلاح شکاری از متخلفان در تالاب بین‌المللی هامون کشف شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست زابل گفت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان موفق به کشف ۶ قبضه اسلحه شکاری از متخلفان در تالاب بین‌المللی هامون شد.

مهدی سراوانی‌ افزود: از متخلفان دستگیر شده تعداد چهار قطعه پرنده از نوع گونه خوتکا و تعداد یک قطعه پرنده از نوع گونه چاق لق نیز کشف شد.

وی ادامه داد: متخلفان دستگیر شده به همراه مستندات به مقام قضایی جهت پیگیری موضوع تحویل داده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha