دید افقی در گردنه "قره‌بلاغ" مهاباد به ۵۰ متر رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیط دید افقی را در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) به ۵۰ متر کاهش داد.

محسن خادمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون دید افقی در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول چهارکیلومتر در این مسیر به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته و رانندگان باید در این مسیر هنگام تردد از چراغ مه‌شکن استفاده و فاصله طولی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تردد در سایر گردنه‌های این شهرستان از جمله گردنه "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت بدون مشکل جریان دارد اما به خاطر بارندگی و احتمال لغزنده بودن جاده‌ها رانندگان باید با سرعت مطمئن در این مسیرها تردد کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: تداوم بارش در شبانه‌روز گذشته باعث شده که دیگر محورهای این شهرستان نیز لغزنده باشند و رانندگان باید با رعایت سرعت و فاصله طولی در محورهای مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.

وی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذر امسال در این شهرستان افزود: هم‌اکنون در حال انباشت ۶ هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه‌ها و تعمیر و تجهیز اداوات راهداری هستیم.

وی اضافه کرد: این مقدار نمک و ماسه علاوه بر راهدارخانه مرکزی، در سه راهدارخانه ثابت در روستاهای "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان)، "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت و "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) ذخیره‌سازی می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی محورهای روستایی، ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر خواهند شد.

طبق اعلام هواشناسی مهاباد یک سامانه بارشی که از روز قبل وارد آذربایجان‌غربی شده تا اواخر امروز در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد که در این مدت میزان بارش باران در مهاباد به طور میانگین ۲ میلی‌متر ثبت شده است.

محور مهاباد - بوکان به طول ۶۵ کیلومتر با داشتن ۲ گردنه "قره‌بلاغ " و "اوطمیش" و چندین پیچ خطرناک، یکی از محورهای حادثه‌خیز در جنوب آذربایجان‌غربی است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha