۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 2469
کد خبر: 84113156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان قزوین صادر شد

تهران- ایرنا- صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان قزوین در پنجاه و دومین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری به تصویب رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، پنجاه و دومین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی وحدت دبیر کارگروه و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر اعضا برگزار شد. در این جلسه مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان قزوین پس از بررسی ترکیب سهامدران صادر شد.

مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان قزوین به عنوان سی امین استان کشور، با هدف حمایت از  فناوران و شرکت های دانش بنیان استان به تصویب رسید.

صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان قزوین با هدف حمایت های مالی، علمی و پشتیبانی از فناوران، نوآوران و محققان استان قزوین در تبدیل ایده های فناورانه به محصولات تجاری با سرمایه ثبتی ۵۰ میلیارد ریال تاسیس خواهد شد.

این صندوق در حوزه اعطای انواع تسهیلات مالی، عاملیت و مدیریت مالی وجوه اداره شده، خدمات توسعه بازار و مشارکت و سرمایه گذاری خطرپذیر به متقاضیان خدمات ارایه خواهد کرد.  

پارک علم و فناوری قزوین، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی به عنوان سهامداران بخش دولتی و شرکت های هفت الماس، برنا گستران نیک پارسه و مشاوران نیک پندار از جمله سهامداران بخش خصوصی این صندوق محسوب می شوند.

استان قزوین دارای ۷۶ شرکت دانش بنیان، ۲۲۴ واحد فناور، ۷ مرکز رشد، ۱۰ شهرک صنعتی و ۲۸ مرکز آموزش عالی است. در حال حاضر ۵۴ صندوق پژوهش و فناوری در ۲۷ استان کشور فعال هستند. 

صندوق‌های پژوهش و فناوری بر حسب قانون برنامه سوم توسعه کشور پایه گذاری شدند. صندوق‌های پژوهش و فناوری با تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت می‌کنند، مجازند به شرکت‌های فناور، خلاق و استارتاپ‌ها تسهیلات داده و یا سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که دانش بنیان نیستند، اما ظرفیت فناوری داشته و می‌توانند در توسعه نوآوری کشور نقش داشته باشند، از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری بهره مند می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha