برخورد با زمین‌خواری بیشترین مطالبه مردم همدان است

همدان- ایرنا- جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بیشترین تماس مردمی با سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع برخورد با زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی بوده است.

رضا خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۴۵۱ تماس با سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری برقرار شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: بیشترین تماس‌های تلفنی در خصوص گزارش تخریب و تصرف اراضی ملی و مربوط به اداره منابع طبیعی مرکز استان و کمترین تماس با سامانه ۱۵۰۴ مربوط به شهرستان بهار است.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی استان همدان است. 

خسروی افزود: شهروندان می‌توانند تخلف‌هایی نظیر  تخریب و تصرف، دیوار کشی، فنس کشی، قاچاق محصولات فرعی جنگلی و مرتعی را از طریق تماس با این سامانه گزارش کنند.

وی اصلی ترین وظیفه این یگان را حفاظت از عرصه ها عنوان کرد و افزود: حفاظت از عرصه منابع طبیعی شامل جلوگیری از دخل و تصرف اراضی، همکاری با عوامل انتظامی برای کشف جرایم، مهار آتش، گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی، جلوگیری از چرای غیرقانونی دام است.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: فعالیت یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل پذیر نیست و در همه ایام برای حفظ و حراست از این عرصه ها به ویزه جلوگیری از زمین خواری و تخریب و تصرفات اراضی منابع طبیعی تلاش می‌کند.

خسروی مردم را بهترین حامیان منابع طبیعی دانست و گفت: همکاری مردم با منابع طبیعی می تواند نقش کلیدی و اساسی در حفاظت از این نعمت خدادادی داشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ارزش‌های زیست محیطی منابع طبیعی و کمبود نیروهای حفاظتی از مردم درخواست می شود برای حفظ و حراست از این عرصه‌ها با یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha