۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 84113490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - عملیات اجرایی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل روز سه‌شنبه طی آیینی با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در محل سایت بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی و درمانی استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این بیمارستان بزرگ در ۲ فاز طراحی شده که در فاز نخست آن، یک مجتمع بیمارستانی به ظرفیت ۵۴۰ تخت با همه بخش‌ها و فضاهای بستری و آموزشی با امکانات و تجهیزات مرتبط احداث می‌شود.

استاندار اردبیل در آیین کلنگ‌زنی این طرح مهم حوزه درمان استان گفت: هم‌اکنون سه واحد بزرگ بیمارستانی شامل بیمارستان بزرگ ۲۵۰ تختخوابی مشگین‌شهر، بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده اردبیل و بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل در حال ساحت است.

اکبر بهنامجو افزود: با اتمام این سه طرح مهم حوزه درمان، تحول اساسی در تامین زیرساخت‌های بیمارستانی استان رخ داده و بخش اعظمی از نیاز به فضای آموزشی و پزشکی در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل تامین می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در این آیین گفت: مطالعات اجرای این پروژه، یک سال پیش انجام شده و فاز نخست آن به ظرفیت ۵۴۰ تخت ساخته می‌شود.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: فاز نخست این بیمارستان با هفت طبقه و ۵۴ هزار متر مربع و هر طبقه به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و در اختیار بخش درمان استان قرار می‌گیرد.

وی خواستار تامین اعتبار بموقع این طرح شد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این طرح مهم بیمارستانی در مدت ۳۶ ماه احداث می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم و نماینده شهرستان اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساخت مراکز درمانی خواستار تسریع در ساخت این واحد بیمارستانی شد.

صدیف بدری گفت: با توجه به احداث بیمارستانی در شهرک کارشناسان اردبیل توسط سپاه، این بیمارستان قابلیت تبدیل به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی را دارد و اجرای آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء می‌تواند بخش دیگری از نیاز استان به مراکز درمانی مجهز را تامین کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده شهرستان اردبیل، نیر، نمین و سرعین هم در این آیین با اشاره به توان قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اجرای سریع و با کیفیت پروژه‌های درمانی، گفت: مجلس و دولت در اجرای این پروژه همراه این نهاد سازندگی خواهند بود.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی افزود: این پروژه مشکل تامین مالی ندارد و موافقت برای اختصاص اعتبار و تامین بودجه ساخت آن از معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اخذ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha