۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84114117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه یمنی از تحرکات ترکیه در جنوب یمن خبر داد

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰
کد خبر: 84114117
رسانه یمنی از تحرکات ترکیه در جنوب یمن خبر داد

تهران- ایرنا- تارنمای یمنی «۲۶ سپتامبر» روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که تحرکات ترکیه در استان أبین واقع در جنوب یمن افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای ۲۶ سپتامبر، منابع محلی گزارش دادند که چندین هواپیمای بدون سرنشین ترکیه طی ساعات گذشته در جبهه‌های نبرد در أبین پرواز کرده و حملات مختلفی را علیه نیروهای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات متحده عربی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، در ماه می سال ۲۰۲۰، نبرد أبین پس از اینکه نیروهای عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن نتوانستند وارد عدن شوند، آغاز شد. أبین واقع بین عدن و شبوه، صحنه درگیری‌های جدید بین نیروهای شورای انتقالی جنوب بود و از نیروهای هادی تاکنون تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.

همچنین تحرکات القاعده نیز در مناطق جنوبی یمن افزایش یافته است و نیروهای القاعده مواضع خود در این استان تقویت کردند.

پیش‌تر وزارت کشور یمن نیز اعلام کرده بود که نیروهای «منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در استان‌های أبین و بیضاء از عناصر القاعده کمک گرفتند.

براساس گزارش رسانه‌های یمنی، نیروهای وابسته به عربستان سعودی بهمن ماه گذشته حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای سازمان تروریستی القاعده را از استان‌های «ابین، حضرموت و بیضا» به شهر «مأرب» یمن اعزام کرده بودند.

نیروهای متجاوز عربستان در حملات خود علیه مردم یمن از گروه‌های مختلف تکفیری استفاده می‌کنند و گزارش‌های رسانه‌ای، حضور نیروهای تکفیری و مزدوران آنها را در نبرد علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأیید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha