۲۵۰ قرارداد سرمایه‌گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری منعقد شد

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۵۰ قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است.

بهنام خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با انعقاد این قراردادها حدود۱۳۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان به متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی واگذار می‌شود.

وی افزود: واگذاری این سطح زمین برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است که میانگین این میزان رشد در سال‌های گذشته سه درصد بوده است.

خسروی تصریح کرد: با توجه به تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سفیددشت و کمبود نورد سرد، شکل‌دهی ورق و پروفیل، طرح راه‌اندازی زنجیره تکمیل ارزش فولاد و تکمیل فرایند پتروشیمی جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان ارزش افزوده فولاد در شکل‌دهی ورق و پروفیل است که برای این حوزه متقاضیانی با هدف سرمایه‌گذاری جذب شده است.

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای راه‌اندازی طرح ارزش افزوده فولاد در شکل‌دهی ورق و پروفیل به‌عنوان سرمایه‌گذاری سبز در حوزه زیست‌محیطی با مصرف آب بسیار کم و بدون هیچ‌گونه آلودگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به جذب ۱۰ سرمایه‌گذار تولید پروفیل گفت: متقاضیان برای اجرای این طرح‌ها ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و طرح‌های خود را در سال آینده بهره‌برداری می‌کنند و با راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

خسروی افزود: با توجه به وجود ورق به ‌عنوان ماده اولیه واحدهای تولیدی، پهنه‌بندی راه‌اندازی این طرح‌ها در شهرک‌های صنعتی راکد چهارمحال و بختیاری مانند شهرکرد، لردگان، سفیددشت شهرستان بروجن و جونقان شهرستان فارسان در نظر گرفته شده است.

خسروی، به هدف‌گذاری‌هایی برای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان‌های با نرخ بالای بیکار چهارمحال و بختیاری مانند بن و کیار اشاره و تصریح کرد: پیگیری شده تا سرمایه‌گذارانی در حوزه خودرو نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش بتوانند اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، هدف‌گذاری سال‌جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان ۵۰۰ مورد است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۲۰ مجوز آن برابر ۶۴ درصد صادر و زمینه اشتغال ۶ هزار و ۴۵۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی فراهم شده است.

در نیمه نخست سال‌جاری با صدور ۵۴ پروانه بهره‌برداری،۲ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با ۸۲۲ نفر اشتغال‌زایی در بخش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری جذب شد.

در این مدت ۴۸ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری چهارمحال و بختیاری، رشد سه برابری و جذب ۱۰۰ درصدی داشته است.

راه‌اندازی ۱۴ واحد سلامت‌محور تولید اقلام بهداشتی و خودکفایی چهارمحال و بختیاری در تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده از دیگر فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نیمه نخست سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

هم‌اینک ۹۰۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که برخی محصولات تولیدی این واحدها مانند ورق خودرو، چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان و لوازم خانگی در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha