ادعای‌قاچاق اسلحه ایران به یمن از راه عمان زاییده اندیشه‌ بیماراست

تهران – ایرنا - « غازی الرواس » سفیر عمان در فرانسه گفت که ادعای قاچاق تسلیحاتی ایرانی به یمن از طریق مرزهای مشترک عمان تنها زاییده اندیشه‌های بیمار و روزنامه‌های زرد است .

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری " الخلیج اونلاین "، الرواس در گفت وگو با برنامه " ساعه خلیجیه " رادیو بین المللی مونت کارلو توضیح داد که اتهامات نسبت داده شده علیه کشورش مبنی بر گشوده شدن مرزهای این کشور به روی قاچاق تسلیحات ایران به سوی حوثی ها " نشات گرفته از اندیشه های بیمار است."

الرواس خاطرنشان کرد که عمان دروازه خود را بر روی یمنی ها گشوده است و این تنها دروازه ای است که از آن مواد غذایی و دارویی و کمک های بشردوستانه به مردم یمن ارسال می شود و یمنی ها از این راه وارد و یا خارج کشور می شوند.

وی با اشاره به اینکه  دروازه عمان " دروازه خیر است نه دروازه شر " اظهار داشت که کشورش " اسلحه نفرستاده و نمی فرستد بلکه نشانه های صلح و محبت ارسال می کند .

دیپلمات عمانی تاکید کرد که ما در سطح جامعه بین الملل و سازمان های جهانی این موضوع را تکذیب کرده ایم . "

این مقام عمانی توضیح داد که متهم شدن کشورش در این خصوص " توسط نشریات زرد صورت گرفته است."

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند بوده است.

سلطنت نشین عمان نه تنها حضور در ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه مردم یمن را نپذیرفته و در این جنگ خانمانسور مشارکت نکرده است که  میانجی گری هایی به منظور پایان دادن به این درگیری خونین انجام داده است.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha