برگزاری دوره آموزش مهارت‌های ترکیبی برای کارکنان آموزش‌وپرورش

تهران-ایرنا- دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با همکاری صداوسیما یک دوره آموزشی جامع مهارت‌های ترکیبی همراه با گواهی ضمن خدمت در ۹۰ ساعت ارایه می‌کند و معلمان سراسر کشور می‌توانند به‌صورت رایگان از این برنامه‌ها استفاده کنند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود امانی طهرانی در گفت و گویی درباره تهدیدات و فرصت‌های آموزش مجازی مصاحبه اظهارداشت: اصل در فضای آموزشی جدید، چه کرونا باشد یا نباشد حرکت به سمت یادگیری‌های ترکیبی است زیرا مطلوبیت یادگیری‌های ترکیبی از باب اثرگذاری خیلی بیشتر است.

وی با بیان این که هیچ‌ نوع آموزشی در آموزش‌وپرورش جای ارتباط چهره به چهره معلم با دانش‌آموز را نمی‌گیرد، افزود: اهداف مهم و بلندمدت و ارزشمند آموزش‌وپرورش تنها از طریق ارتباط مستقیم بین معلم و دانش‌آموز محقق می‌شود اما در این میان نباید از نقش مؤثر رسانه‌های یادگیری هم غافل شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش تصریح کرد: رسانه‌هایی مانند فیلم‌های آموزشی، قطعات صوتی، آموزش‌های برنامه‌ریزی‌شده، متون فعال، اپلیکیشن‌ها و کلاس‌ها طیف گسترده‌ای از روش‌ها هستند که به کمک جریان یادگیری آمده و امکاناتی را فراهم می‌کنند که پیش از این فراهم نبوده است.

امانی طهرانی به مهم‌ترین اقدامات این شورا تا به این لحظه اشاره کرد و گفت: تصویب ماده‌واحده‌ای در ارتباط با ارائه آموزش در دوره بیماری‌های خاص بر سه محور توسعه آموزش‌های جدید ترکیبی در همه شرایط، حفظ سلامت دانش آموزان و تفویض اختیار تصمیم‌گیری درباره نحوه ارائه آموزش‌ها به سطوح مدیریتی مدارس از مهم‌ترین اقدامات اخیر این شوراست.

وی با بیان این که همه کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش می‌توانند از این آموزش‌های ترکیبی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اداره کل شهر تهران نیز با همکاری صدا و سیما یک دوره آموزشی جامعی را در باب مهارت‌های ترکیبی همراه با گواهی ضمن خدمت در۹۰ ساعت ارایه می کند و معلمان سراسر کشور می‌توانند به‌صورت رایگان از این برنامه‌ها استفاده و بعد از موفقیت در آزمون، گواهی را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا،  سید حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسؤول شبکه آموزشی شاد هم به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت:آموزش معلمان برای استفاده از تمام ظرفیت شاد برای کار آموزش آنها مهم است؛  چرا که پیش بینی می شود در آذر ماه حجم ترافیک به دو برابر وضع موجود برسد. بنابراین معلمان باید بتوانند با تمام ظرفیت های توسعه ای شاد و فضای مجازی آشنا شوند تا کار آنها با سهولت پیش رود.

الحسینی ادامه داد: در حال حاضر آموزش معلمان در ۲ زمینه آغاز شده است، یک نوع آموزش پایه برای افرادی است که آشنایی کمتری با فضای مجازی دارند و همچنین آموزش برای بهره مندی بهتر از ظرفیت های شبکه شاد است تا به عنوان معلم بدانند از کدام فرصت ها برای تدریس و رفع اشکال بهره مند شوند.

وی با بیان این که طرح آموزش معلمان در سراسر کشور در حال اجرا است، گفت: این آموزش ها برای معلمان و حتی اولیا نیز کاربردی است تا بتوانند بهتر در فضای مجازی بر فعالیت دانش آموزان نظارت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha