محدودیت‌های کرونایی با روند نزولی مبتلایان کاهش می‌یابد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: در صورت تاثیر مثبت اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کاهش آمار مبتلایان به کرونا، محدودیت ها کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا؛ سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: محدودیت های کرونایی بر اساس وضعیت هر شهرستان مبنی بر قرمز، نارنجی و زرد تعیین شده است و در صورت تغییر وضعیتی از قرمز به نارنجی محدودیت‌های نیز تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که وضعیت شهر قرمز است محدودیت ها کاهش نمی یابد بنابراین کاهش محدودیت ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم رابطه دو سویه دارد.

استاندار همدان ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و دقت دست اندرکاران در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها شاهد بهبود وضعیت در استان و تغییر شرایط به سمت زرد و سفید باشیم.

شاهرخی افزود: کاهش محدودیت ها و حتی رفع کامل آنها امری دست یافتنی است مشروط به اینکه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند بنابراین باید ابتدا قوانین و محدودیت ها از سوی مسوولان اطلاع رسانی شده سپس مردم را به رعایت مقررات دعوت کرد.

وی از متولیان دستگاه های اجرایی و نهادهایی که برای آنها تکالیفی در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها تعیین شده خواست وظایف خود را به دقت انجام دهند و دستگاه های نظارتی به منظور دقت در اجرا نظارت خود را بالا ببرند. 

استاندار همدان شالوده اصلی طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها را همراه کردن مردم با اجرای این طرح دانست و گفت: با اطلاع رسانی باید اهمیت اجرای طرح را تشریح کرده تا مجریان و  آحاد مردم برای تغییر شرایط کنونی فعالیت کنند.

شاهرخی افزود: مسوولان ۲ روز مهلت دارند تا با هماهنگی بین بخشی، منطقه ای و شهرستانی خود را برای اجرای محدودیت های پیش بینی شده از یکم آذر سالجاری مهیا کنند و محور اجرای این طرح فرمانداران هستند.

وی تاکید کرد: در حوزه بازار مدیریت با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌ها بوده اما این به معنای سلب مسوولیت از سایر مدیران نیست.

استاندار همدان وظیفه مسوولان را همراه کردن مردم در اجرای مصوبه های ستاد کرونا با هدف کاهش آمار مبتلایان دانست در غیر اینصورت شاهد تمدید محدودیت های کرونایی خواهیم بود .

 شاهرخی از فرماندارن خواست تا از برگزاری جلسه های غیرضروری و مراسم ها جلوگیری کنند همچنین در شهرستان های با وضعیت قرمز به ویژه مرکز استان به جز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، جلسه ای برگزار نشود.

وی از عوامل پلیس راه و راهور خواست با جدیت عبور و مرور خودروهای بومی و غیربومی را رصد کنند همچنین نسبت به جریمه رانندگان بومی دارای پلاک های غیربومی با توجه به چندین نوبت تذکر برای تغییر پلاک و بی توجهی آنها، اقدام کنند.

 استاندار همدان ادامه داد: ۲ حوزه کنترل ترددها و بازار در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند بنابراین باید در این ۲ حوزه با دقت و حساسیت بیشتری اقدام کرد.

شاهرخی بیان کرد: حداکثر حضور کارمندان در شهرستان های با وضعیت قرمز برای مشاغل ویژه و اضطراری دو سوم و دیگر مشاغل یک سوم مجموع کارمندان است یعنی برای اداره ای با ۹۰ کارمند حداکثر باید ۳۰ نفر در محل کار حضور یابد و مابقی دورکاری کنند.

غارعلیصدر و پارک‌ها از یکم آذر تعطیل می‌شود

وی گفت: به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی برای منع تردد از روز شنبه هفته آینده فعالیت غارعلیصدر نیز  موضوعیتی ندارد بنابراین باید این مجموعه نیز از یکم آذر تعطیل شود.

استاندار همدان بیان کرد: یکی از محدودیت ها تعطیلی تفرجگاه ها و پارک ها است و شهرداری باید همه پارک های شهر را تعطیل کند در غیراینصورت شمار زیادی از مردم در این مناطق حضور می یابند.

شاهرخی بیان کرد: یک نظارت عالی توسط ستاد استانی بر روند اجرای  طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها صورت می گیرد و تیمی با مسوولیت سردار مهدی فرجی میزان اجرای دستورالعمل های ابلاغی را بند به بند بررسی می کنند و این گزارش در اختیار وزارت کشور نیز قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: فرمانداران نیز باید نظارت جدی بر عوامل و دست اندرکاران داشته باشند همچنین همه مدیران و مسوولان باید در ساعت اداری در محل کار حضور داشته باشند و در ساعت غیر اداری نیز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه مرخصی مدیران تا پایان این طرح لغو شده است گفت: تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد ممنوع است و تنها خودروهای دارای مجوز از فرمانداری مجاز به تردد هستند.

شاهرخی بیان کرد: کمیته اطلاع رسانی و همه عوامل موثر باید نسبت به اقناع سازی مردم تلاش کنند تا با اطلاع رسانی جامع و کامل و بیان محدودیت ها از سوی مسوولان بتوان مردم را با مصوبات ستاد کرونا همراه کرد.

وی از مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان نیز خواست با در نظر گرفتن برنامه های شاد و مفرح در شبکه استانی زمینه را برای ماندگاری افراد در خانه مهیا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha