مجوز نشر حدود سه هزار عنوان کتاب در خراسان رضوی صادر شد

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجوز نشر ۲ هزار و ۹۸۸ عنوان کتاب در این استان صادر شده که از این تعداد ۲۲۰ عنوان مربوط به آبان ماه است.

افشین تحفه‌گر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۴۹۳ عنوان کتاب با شمارگان ۴۳۳ هزار و ۹۶۳ جلد به ارزش ۱۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال از گمرکات استان صادر شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۷۲۳ عنوان کتاب با شمارگان ۲۲۱ هزار و ۹۹۲ جلد به ارزش چهار میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال مربوط به آبان ماه امسال است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به رونمایی از عناوین جدید کتاب در استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در این هفته هشت عنوان جدید کتاب رونمایی شد که از جمله آنها کتاب "پهلوان دلها" تالیف "امین رشید" در فیروزه بود.

وی با اشاره به اجرای طرح فروش پاییزه کتاب در هفته جاری افزود: یارانه اختصاص یافته به اجرای این طرح در خراسان رضوی چهار میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بوده که از این میزان تاکنون ۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال آن مصرف شده است.

تحفه‌گر ادامه داد: ۸۲ کتابفروشی خراسان رضوی که در طرح فروش پاییزه شرکت کرده‌اند تاکنون ۳۰ هزار و ۸۵۶ جلد کتاب به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال به فروش رسانده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha