۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84115809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۵۵ کپسول اکسیژن جدید به بیمارستان سردشت تحویل شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت ودرمان سردشت گفت: ۵۵ عدد کپسول اکسیژن جهت خدمت رسانی بهتر به بیماران مبتلا به کرونا خریداری و تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان شد.

روژان قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال افزایش آمار مبتلایان و به تبع آن افزایش آمار بستری‌ها این تعداد کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری جهت ذخیره اکسیژن با توجه به نیاز بیماران کرونایی برای دومین مرحله در سال جاری تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان شد.

وی اضافه کرد: موجودی این بیمارستان پیشتر ۳۸ عدد کپسول اکسیژن بود که ۶۰ کپسول در چند ماه گذشته تحویل شد و با احتساب ۵۵ مورد تحویلی جدید، در حال حاضر ۱۵۳ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری جهت نیاز بیماران بستری در بیمارستان این شهرستان موجود است. 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان سردشت افزود: هزینه تهیه هر کپسول‌ ٢٢ میلیون ریال بوده و در مجموع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای تامین این تعداد از کپسول‌های اکسیژن هزینه شده است. 

قادری همچنین اظهار داشت: با توجه به نیاز اورژانسی بیماران بخش کرونایی بیمارستان به ماسک‌های cpap و bipap، سه خیّر سلامت نیز چهار عدد از این ماسک‌ها به ارزش ۷۵ میلیون ریال را خریداری و تحویل بیمارستان دادند.

وی افزود: چهار دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی پیشرفته) به ارزش ۱۲ میلیارد ریال مردادماه امسال از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری و به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اختصاص یافته است.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

این شهرستان مرزی جزو ۱۰ شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی در استان تعیین شده است که محدودیت‌های بیشتری در آنها طی ۲ هفته اول آذر اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha