آزمایشگاه مرکزی علوم پایه پژوهش سراهای هرمزگان راه اندازی شد

بندرعباس- ایرنا- آزمایشگاه مرکزی علوم پایه پژوهش سراهای هرمزگان روز پنجشنبه با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان راه اندازی شد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان در حاشیه راه اندازی این مرکز گفت: این آزمایشگاه با هزینه‌ای افزون بر ۷۶۰ میلیون ریال در سالنی با زیربنای ۱۲۰ مترمربع در پژوهش سرای ناحیه یک بندرعباس تجهیز شده است. 
موسی دادی زاده سرخایی افزود: آزمایشگاه مرکزی علوم پایه پژوهش سراهای هرمزگان در پژوهش سرای شهید اصغر قاسمی ناحیه یک بندرعباس واقع شده که تمامی دانش آموزان می‌توانند با برنامه ریزی و تعیین وقت، در این آزمایشگاه به امر آموزش بپردازند.
وی بیان داشت: این آزمایشگاه به عنوان واحد عملیاتی نظام آموزشی، با پرورش تفکر خلاق، تربیت افرادی کاوشگر، آفریننده، نوآور و مولد، نقش مهمی در شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دارد.
بندرعباس ظرفیت‌ فراوانی برای بهره گیری از اختراعات دانش آموزان دارذ
فرماندار بندرعباس نیز گفت: بندرعباس به عنوان یکی از سه شهر صنعتی کشور، ظرفیت‌های بی شماری برای استفاده و بهره گیری از اختراعات دانش آموزان دارد و می‌توان با هماهنگی های بیشتر، اختراعات و نواوری دانش آموزان هرمزگانی را به سمت صنعتی شدن پیش برد.
عزیرالله کناری افزود: پژوهش سراها باید تلاش کنند تا دانش آموزان بی بضاعت و دانش آموزان مناطق کم برخوردار نیز فرصت بروز استعدادها و خلاقیت های خود را داشته باشند.
وی بیان داشت: در راستای کیفی بخشی به آموزش باید تلاش شود تا آزمایشگاه ها مجهز در مناطق افزایش یابد.
۲۲ منطقه آموزشی استان هرمزگان دارای پژوهش‌سرای دانش آموزی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha