۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 84116514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران مازندرانی کارت ویژه تردد دریافت می‌کنند

ساری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که با هماهنگی ستاد مقابله با کرونای استان ، خبرنگاران استان برای تردد در مناطق مختلف استان طی اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی کارت تردد دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، عباس زارع  افزود : با توجه به اعمال محدودیت های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا، صدور کارت با هدف تسهیل امور تهیه خبر و گزارش برای اصحاب رسانه صادر می شود.

وی از مدیران مسئول و سرپرستان خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری خواست تا برابر سهمیه در نظر گرفته شده خبرنگاران و عکاسان خبری خود را برای دریافت کارت ویژه تردد در ایام کرونایی به اداره مطبوعات معاونت فرهنگی  و رسانه ای این اداره کل معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت : بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با ستاد استانی مقابله با کرونا روزنامه های محلی برای چهار خبرنگار، سرپرستی خبرگزاری ها هفت خبرنگار ، هفته نامه ها و سرپرستی روزنامه های سراسری دو خبرنگار و پایگاه های خبری نیز برای سه خبرنگار کارت دریافت می کنند.

استان مازندران با داشتن حدود ۵۰۰ روزنامه، سرپرستی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ، افزون بر ۸۰۰ خبرنگار دارد.
محدودیت کرونایی از اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان مازندران اجرا می شود . بر اساس این طرح که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده ، هرگونه تردد با خودروهای پلاک غیر بومی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و ورود این خودروها به این مناطق با جریمه پنج میلیون ریالی طی هر ۲۴ ساعت ماندگاری مواجه می شوند.

هم اکنون از ۲۲ شهرستان استان مازندران سه شهر ساری ، بهشهر و آمل در وضعیت قرمز هستند و ۱۹ شهرستان دیگر وضعیت نارنجی دارند. طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تمامی مشاغل به استثنای مشاغل سطح یک که نیازمندی های ضروری شهروندان را تامین می کنند مانند داروخانه ها و نانوایی ها تعطیل می شوند و در شهرهای نارنجی نیز زمان ارائه خدمات مشاغل سطح ۲ و ۳ تا ساعت ۱۸ تعیین شده است.

براساس آخرین آمار هم اکنون حدود ۷۷۰ نفر با علایم ویروس کرونا در بیمارستان های مازندران بستری هستند که ۱۸۰ نفر با وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha