۱ آذر ۱۳۹۹، ۷:۱۶
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84117128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویدادهای خبری گلستان در هفته پایانی آبان

۱ آذر ۱۳۹۹، ۷:۱۶
کد خبر: 84117128
رویدادهای خبری گلستان در هفته پایانی آبان

گرگان - ایرنا - بهره‌برداری از چند طرح فرودگاهی در گرگان با فرمان رییس جمهوری، خارج شدن جزیره ۷۰۰ هکتاری از دل خلیج گرگان، دستگیری ۲ داماد متخلف به دلیل رعایت‌نکردن محدودیت کرونایی و توزیع نهاده‌های دامی بین عشایر استان از جمله رویدادهای خبری هفته پایانی ماه آبان در گلستان بود.

علی اصغر یوسفی عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تنها آرامستان این شهر فاصله زیادی تا تکمیل ظرفیت ندارد و باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به جانمایی مکان جدید اقدام کرد.

**

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که نویسندگان و ناشران این استان امسال ۶۵۳ عنوان کتاب در موضوعات گوناگون چاپ و به بازار نشر عرضه کردند.

**
با تلاش ماموران یگان اجرایی و محیط بانان در منطقه "سولگرد" پارک ملی گلستان، چهار شکارچی متخلف که اقدام به شکار ۲ راس قوچ وحشی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

**

مدیر آموزش و پرورش مراوه‌تپه گفت که با وجود وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان مرزی ۹۵ درصد دانش‌آموزان ساکن مناطق روستایی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

**

رییس مرکز بزرگ اسلامی و دفتر رسیدگی به امور اهل سنت شمال کشور با تایید برگزاری نماز جمعه هفته گذشته در برخی شهرهای گلستان با وجود محدودیت ناشی از خطر ویروس کرونا گفت که هیچ یک از روحانیون و ائمه جمعه استان به دادگاه معرفی یا احضار نشده‌اند.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم اظهار داشت: نماز جمعه گذشته در ۲ نقطه از گلستان به سبب بی‌اطلاعی مردم و ائمه جمعه آن مناطق از آخرین مصوبه ستاد کرونا بوده وگرنه در مجموع همراهی خوبی را در همه نقاط استان برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی شاهد هستیم.

**
رییس کل دادگستری گلستان گفت: بر خلاف آنچه که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند؛ فوت یک جوان ۱۹ ساله در زندان گرگان بر اثر سکته قلبی بوده است.

هادی هاشمیان در این باره اظهار داشت: مطابق نظر پزشکی قانونی علت فوت این جوان سکته قلبی در هنگام خواب بوده است.

**
دادستان شهرستان گالیکش در شرق گلستان علیه ۲ نفر از مدیران منابع طبیعی استان به اتهام کوه‌خواری اعلام جرم کرد.

هادی هاشمیان رییس دادگستری گلستان باتایید این مطلب اظهار داشت: بررسی‌ اولیه نشان داد پیمانکار مربوطه بدون دریافت مجوز و با هماهنگی برخی مدیران منابع طبیعی استان اقدام به برداشت از سطح پنج هزار مترمربع از کوه‌های چارمازی و یالق‌آق‌قزی شهرستان گالیکش کرده است.

**

دامادهای ۲ مراسم عروسی در بندرترکمن و گمیشان به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دعوت زیاد میهمان در شرایط کرونایی با حکم مراجع قضایی بازداشت و مراسم عروسی نیمه‌کاره ماند.

**

طرح‌ توسعه‌ فرودگاه بین‌المللی گرگان روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در بهره برداری همزمان طرح‌های مختلف عمرانی استان‌های کشور افتتاح شد.

استاندار گلستان با اشاره به افزایش سه برابری ظرفیت فرودگاه گرگان با افتتاح طرح‌های توسعه‌ای افزود: گلستان در حال حاضر ۹ مسیر پروازی داخلی دارد که با توجه به ظرفیت های فراوان استان امکان افزایش مسیرهای داخلی و برقراری سفرهای خارجی وجود دارد.

توسعه فرودگاه گرگان شامل پروژه‌ ترمینال بین‌المللی به مساحت هشت هزار و ۷۰۰ مترمربع، توسعه پارکینگ وسایل پرنده و محوطه‌سازی به مساحت ۵۸ هزار مترمربع، ساختمان تشریفات به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع و ساختمان حفاظت هواپیمایی سپاه به مساحت ۸۰۰ مترمربع انجام شد.

**

توزیع پنج هزار تن نهاده‌ دامی مانند "علوفه، تفاله، کنسانتره ، جو و سبوس" میان عشایر کوچنده استان‌های خراسان شمالی، رضوی و سمنان که برای قشلاق و زمستان گذرانی به استان گلستان آمده‌اند آغاز شد.

**
کاهش سطح آب خلیج گرگان به دلیل فروکش‌کردن تبادل آبی این زیستگاه با دریای خزر سبب شد جزیره‌ای به مساحت تقریبی ۷۰۰ هکتار در نزدیکی جزیره آشوراده از دل آب بیرون بیاید.

**
رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۶ هزار و ۳۴۶ هکتار از اراضی ملی استان حدنگاری و برای آن ها سند تک برگ صادر شد.

علی ساورعلیا اظهار داشت: همچنین تا پایان سال ۳۰۴ هزار هکتار دیگر از اراضی ملی استان گلستان زیرپوشش طرح حدنگاری قرار می گیرد.

**
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت که صنعت نمایشگاهی کشور ظرفیت مهم توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت از جمله ساختمان و تقویت بازار صادرات است.

بهمن حسین زاده در مراسم آغاز بکار نمایشگاه صنعت ساختمان استان گلستان اظهار داشت: سیاست مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت، بهبود کیفیت تولید برای تامین نیاز داخل و ایجاد فرصت برای صادرات است و در این راستا بخش خصوصی به عنوان عامل تعیین کننده بازار می تواند نقش موثری ایفا کند

**
مدیر موسسه فرهنگی میرداماد گرگان با تاکید بر اهمیت تاریخ شفاهی به عنوان یک سرمایه بزرگ برای نسل آینده گفت: تاکنون تاریخ شفاهی ۱۰۰ چهره شاخص بخش‌های گوناگون استان تهیه شده و در دسترس پژوهشگران قرار گرفت.

**
رییس اداره طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که از ابتدای سال تاکنون تولید گوشت مرغ در این استان به ۱۷۲ هزار تن رسید که ۶.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

حبیب اله تاشی اظهار داشت: بهره برداری از ۱۲ واحد با ظرفیت جوجه ریزی ۸۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش در سال جاری از عوامل مهم افزایش تولید گوشت مرغ در گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha