به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، "محسن حاجی میرزایی" شامگاه جمعه در پیامی به مناسبت آیین اختتامیه هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان "برنامه درسی ابتدایی، چالش ها و چشماندازهای ایرانی و جهانی" بر اهمیت همکاری های مشترک وزارت آموزش و پروش با جامعه علمی و دانشکده های علوم تربیتی تأکید کرد.
وی در این پیام تصویری افزود: این همکاری های مشترک، پژوهش های ما را غنی تر و نزدیک تر به میدان عمل می کند و مراکز اجرایی و تصمیم گیرنده را نیز به پشتوانه پژوهش های علمی مجهز می کند. برای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد تحول واقعی در نظام تعلیم و تربیت، نقطه عزیمت ما برنامه درسی است و اگر قرار است محتوای آموزشی از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت، چرخش پیدا کند نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت ها و بر اساس برنامه درسی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سایر زمینه ها مانند تربیت معلم توانمند، ایجاد نظام سنجش کارآمد، مسأله راهنمایی و مشاوره و هدایت تحصیلی، آسیب های اجتماعی نیز جامعه علمی را دعوت به همکاری میکنیم. دوره ابتدایی اصلی ترین دوره ای است که شخصیت و هویت در آن شکل می گیرد و پایداری یادگیری در دوره ابتدایی با سایر دوره ها قابل مقایسه نیست؛ بنابر این باید آموزش ابتدایی را احیا کنیم. بی جهت نیست که نظام های آموزشی با عملکرد قابل قبول، توجه اصلی خود را به دوره ابتدایی معطوف کرده اند.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: امیدوارم پس از رفع شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، امکان دیدار رو در رو با همکاران فرهنگی و دانشگاهی میسر شود. آموزش و پرورش در همه زمینه ها آماده همکاری با دانشکده های علوم تربیتی و انجمن های علمی هستیم.
هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان «برنامه درسی دوره ابتدایی، چالش ها و چشماندازهای ایرانی و جهانی» به صورت حضوری و مجازی با شرکت گسترده دانشجویان، معلمان و متخصصان دانشگاهی با ارائه مقالات علمی و کارگاه های تخصصی برگزار شد.
بزرگداشت استاد پیشکسوت برنامه درسی «محمدحسن پروند» نیز از برنامه های جانبی این همایش علمی بود.
نظر شما