میانگین خاموشی در خراسان جنوبی یک هفتم متوسط کشوری است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: میانگین خاموشی در این استان یک هفتم متوسط کشوری است که این روند تلاش همکاران برای اجرای شبکه‌های پایدار برق در استان را نشان می‌دهد.

مهدی دادگر روز شنبه در آیین تجلیل از کارکنان اجرایی بحران شبکه‌های آسیب دیده در سیل شهریور ماه امسال در بیرجند افزود: تلاش جهادی که کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان در تامین برق پایدار مشترکین دارند خیلی اوقات در سایه اقدامات دیگر قرار گرفته و دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این حجم از خدمات که توسط همکاران ارائه می‌شود، کم نظیر است گفت: در شرایط بحرانی مانند برف، باران، طوفان و در مجموع شرایط نامساعد جوی کار ما بسیار دشوار و سنگین‌تر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: امروز فرصتی دست داد که در خدمت همکاران پرتلاش، مسئولان و مدیران شهرستان‌ها باشیم و به شکلی از تلاش همکاران که در تامین برق پایدار مردم نقش دارند، تقدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق استان ۳۰۹ مگاوات بوده است گفت: تلفات شبکه توزیع نیز در سال گذشته ۶.۹۶ درصد بوده که در مقایسه با میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی است.

دادگر به شاخص‌های پراکندگی اشاره و بیان کرد: طول شبکه فشار متوسط به ازای هر مشترک در استان ۳۳.۶ متر و شبکه فشار ضعیف ۱۵.۳ متر است که با توجه به اینکه این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است، هزینه و تلاش بیشتری برای تعمیرات و نگهداشت شبکه را می‌طلبد و سبب افزایش حجم کار و فعالیت روی شبکه می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح برق امید از ابتدای آبان ماه امسال در استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: در این طرح مشترکان در سه بخش کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف دسته‌بندی شده و مشترکان کم مصرف از تخفیف صد درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف افزود: مشترکین خوش مصرف با انجام اقدامات مدیریتی در مصرف لوازم خانگی بخصوص لوازم برقی پر مصرف می‌توانند در دسته مشترکان کم مصرف قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از راه‌اندازی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران با عنوان "برق من" خبر داد و گفت: مشترکین با نصب اپلیکیشن برق من می‌توانند از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق بدون مراجعه حضوری و به صورت الکترونیک بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: همکاران شرکت توزیع برق در سیل شهریور ماه و اصلاح شبکه و برق رسانی به مناطق سیلزده بسیار خوب عمل کردند و با ارزیابی‌هایی که داشتیم شرکت برق استان تنها شرکت و اداره‌ای است که همه بدنه همپای مدیر شرکت کارشناسی و فنی عمل کردند.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: در سیل اخیر کاستی‌های برخی دستگاه‌های دیگر با حضور پررنگ شرکت توزیع نیروی برق استان پوشیده شد و پرسنل شرکت توزیع برق زودتر از سایر تیم‌های خدماتی استان در صحنه حضور یافتند و برق روستاها را وصل کردند که جای قدردانی دارد.

دبیر گروه بحران شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم گفت: در زمان وقوع بحران برای واکنش سریع و به موقع پرسنل نیاز است وظایف و نحوه عملکرد هر یک از کارکنان مشخص باشد که با توجه به سناریوهای تعریف شده و تجربه اتفاقات گذشته این کار در شرکت توزیع نیروی برق استان به نحو مطلوبی انجام شده است.

سابقی افزود: در طول سال با انجام رزمایش‌های تمرینی در قالب اقدامات جهادی و ضربتی آمادگی پرسنل در انجام امور در شرایط بحرانی مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت نیاز دستورالعمل‌ها مورد بازبینی و اصلاح قرار می‌گیرد.

وی گفت: در زمان بروز بحران‌ها به خصوص زلزله، تامین برق و ایجاد شرایط ایمن در منطقه زلزله زده در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند در کاهش اثرات نامطلوب موثر باشد.

در این نشست از کارکنان اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha