۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 84118033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی آفات درختان جنگلی پاسارگاد در دستور کار قرار گرفت

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد اعلام کرد:برخی درختان جنگل‌های این شهرستان به علت خشکسالی در معرض آفات بودند و هستند که به همین دلیل شناسایی این آفات و امراض جنگلی در حدود ۱۰۳ هزار هکتار عرصه جنگلی پاسارگاد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، حسن خسروانیان افزود: جنگل‌های شهرستان پاسارگاد جزو ناحیه رویشی ایران- تورانی است و عمدتا از درختان بنه و بادام کوهی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: از جمله آفات و امراض جنگل‌های پاسارگاد می‌توان به زنگ بنه اشاره کرد که نیاز به تشخیص فنی توسط کارشناسان خبره بخش جنگل دارد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: در حال حاضر اکیپی از کارشناسان از اراضی جنگلی انبوه مناطق بیدسندل ، تحت بنه ای ، خرخره و ارتفاعات بلاغی کوچک و بزرگ به محل اعزام شده اند و نقاط آلوده و نوع آفات شناسایی شده تا مقدمات مبارزه با آنها فراهم شود.

خسروانیان از طبیعت دوستان و بهره‌برداران عرصه های منابع طبیعی خواست هرگونه مشاهده آفات و امراض درختان جنگلی را به اداره منابع طبیعی گزارش دهند.
مساحت عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد حدود ۱۴۸ هزار هکتار است.
سعادتشهر مرکز شهرستان پاسارگاد در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha