برنامه ارتقای کیفیت مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها تدوین شد

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تدوین برنامه عملی تحقق ارتقای کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدهای‌کودک بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: این برنامه برای نهایی‌سازی، ابلاغ و برای اجرا به دفتر وزیر آموزش و پرورش ارایه شد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه در ارتقای کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها را براساس فرامین اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تشریح کرد.

وی اولین اقدام انجام‌شده را درخواست استقلال دفتر آموزش‌وپرورش پیش از دبستان در معاونت آموزش ابتدایی ذکر کرد و اظهار داشت: استقلال دفتر آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی جهت انجام مأموریت‌های موجود در رابطه با دوره پیش‌دبستانی و وظایف جدید در رابطه با مهدکودک‌ها بسیار با اهمیت بوده و در این زمینه موفق به اخذ موافقت اولیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور شدیم.

وی افزود: طراحی مدل تربیت یکپارچه دوران کودکی از قبل از تولد تا ورود به دبستان و حضور فعال در جلسات تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با طراحی الگو و تأمین استلزامات اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و ایفای نقش حاکمیتی وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص تربیت در مهدکودک و دوره پیش‌دبستانی از اقدامات دیگر در زمینه اهمیت موضوع دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تدوین پیش­ نویس آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی جهت تصویب در شورای عالی آموزش‌وپرورش، تدوین نظام شایستگی حرفه‌ای مربیان مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی را از دیگر اقدامات اصلی این وزارتخانه در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

حکیم زاده از دیگر اقدامات انجام شده را طراحی برنامه رشد و تعالی کودکان در خانواده آگاه و همگام با اوان کودکی و تدوین پیش‌نویس سند جامع تربیت اوان کودکی با محوریت وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد.

وی با یادآوری صدور مجوز دوره پیش‌دبستانی و مهدهای کودک گفت: صدور مجوز مهدهای کودک توسط وزارت آموزش‌وپرورش یکی از اقدامات اجرایی پس از طی مراحل قانونی و اخذ تصمیمات کلان ملی در این زمینه است.

به گزارش ایرنا،  رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه آغاز سال تحصیلی در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و روسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، به بیان مهم ترین موضوعات، مفاهیم و کاستی های موجود در آموزش و پرورش کشور پرداختند.

مدارس پرورش استعدادهای درخشان و مهدکودک ها دو مکان آموزشی مهمی بودند که رهبر معظم انقلاب توجه بیشتر به هر دو را خواستار شدند.

ایشان بر جدی گرفتن موضوع شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان تاکید کردند و افزودند: «جایگاه کشور در المپیادها باید بهبود و ارتقا یابد زیرا در سال های اخیر وضعیت ما برجسته نبوده است.»

رهبر انقلاب با تاکید بر این که نباید به مهدکودک ها نگاه مراکز خدماتی داشت بلکه مهدکودک ها مراکز مهم آموزشی و پرورشی هستند، افزودند: براساس گزارش های رسیده وضعیت مهدکودک ها به هیچ وجه خوب نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha