توزیع ۷ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- همزمان با هفته بسیج در دومین مرحله از گام سوم کمک‌های همدلانه، توزیع هفت هزار بسته معیشتی، روز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و جمعی از مسوولان در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در این آیین با تقدیر از تلاش تمامی دستگاه های اجرایی، سپاه و بسیج در مبارزه با کرونا و تهیه بسته های کمک همدلانه، اظهار داشت: این بسته های معیشتی هر کدام به ارزش سه میلیون ریال برای توزیع در بین افراد نیازمند و مناطق کم برخوردار استان با کمک نیکوکاران تهیه شده است.

مجید الهی راد افزود: همچنین در این مرحله از کمک های مومنانه اهدای ۱۳۰ دستگاه تبلت هرکدام به ارزش سه میلیون ریال، با اولویت خانوارهای نیازمند با سه دانش آموز به بالا و دارای دانش آموز کنکوری آغاز شده است.

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی بین نیازمندان استان یادآور شد: با توجه به تعطیلی حمام های عمومی استان در شرایط کرونایی، این نهاد از امروز توزیع ۱۰۰ دستگاه آبگرمکن به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، بین افراد نیازمند و مناطق کم برخوردار را دستور کار خود دارد.

الهی راد افزود: همچنین کمیته امداد با توجه آغاز سرمای هوا توزیع ۳۰۰ دستگاه بخاری جمعا به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را در بین خانوارهای نیازمند استان آغاز کرده است.

وی با اشاره به توزیع ۴۵۰ سری جهیزیه به ارزش هر کدام ۷۵ میلیون ریال در ماه گذشته بین زوج های نیازمند استان تصریح کرد: در سه مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه از ابتدای کرونا تاکنون، بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال بسته غذایی، غذای گرم و لوازم التحریر بین محرومان خراسان شمالی توزیع شده است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha