سه هزار واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای کنترل ویروس کرونا و بر اساس بازدیدهای انجام شده از ابتدای شیوع همه‌گیری این ویروس تا کنون سه هزار واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و عمومی به علت تخلف تعطیل شد.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی اصغر حسنی با بیان این که در این مدت ۲۳۹ هزار و ۵۰۴ مورد بازدید و آموزش موارد پیشگیری و کنترل کرونا در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است افزود: بازدید از ۶۳ هزار و ۵۰۰ مورد از اماکن عمومی در مناطق زیر پوشش انجام و نکات آموزشی نیز به فعالان این مراکز ارائه شده است.

وی با تاکید بر این که در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان این حوزه به طور جدی برخورد می‌شود ادامه داد: در این مدت هزار و ۹۶۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و هزار و ۶۸ مکان عمومی به دلیل تخلف بهداشتی تعطیل شده ‌است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و شهرستان های تابعه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه موادغذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

حسنی با تاکید بر این که بسیج مقابله محیطی با بیماری کووید ‌- ۱۹ و نظارت بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان‌های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت افزود: مردم همکاری خوبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند و با توجه به فعالیت‌های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است.

از ابتدای آذرماه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرهای دارای وضعیت قرمز از نظر شیوع این ویروس ممنوع است که در این راستا در شهر مشهد به جز واحدهای عرضه مایحتاج ضروری مردم و واحدهای خدماتی در بخش‌های مختلف، باقی صنوف مجاز به فعالیت نیستند.

نانوایی‌ها، سوپرمارکتها، فروشندگان میوه و سبزی، مواد پروتئینی، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی و شوینده، عینک سازان، فروشندگان گیاهان دارویی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، همچنین واحدهای خدماتی شامل خشکشویی‌ها، واحدهای تعمیر خودرو، الکترومکانیک و تلفن همراه، فروشندگان لوازم خانگی، رایانه، مصالح ساختمانی، لوله و پروفیل، شوفاژ و تهویه، لوله بازکنی و قفل و کلیدسازی، آهنگران و صنوفی که در بخش ارایه خدمات و تعمیراتند مجاز به فعالیت بدون محدودیت هستند.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha