۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84119919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ برنامه مجازی در کتابخانه‌های کردستان برگزار شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده در ایام همه‌گیری ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها تعطیل نشد و ۴۰۰ برنامه با موضوعات مختلف در فضای مجازی برگزار شد.

محمد مخدومی عصر یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند که در ایام شیوع ویروس کرونا تلاش شده با برنامه‌های مختلف مجازی ارتباط‌شان با حوزه کتاب قطع نشود.

وی افزود: با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده توسط فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در استان بیش از ۴۰۹ برنامه در فضای مجازی برای علاقمندان این حوزه برگزار شده که ۲۵ هزار نفر از این برنامه‌ها بهره برده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: جشنواره کتابخوانی رضوی با ۱۸ هزار شرکت کننده و ۶ برگزیده استانی، هر خانه یک کتابخانه و هر کتابدار یک کتابخوان با ۶ نفر برگزیده از جمله برنامه‌هایی است که در زمان شیوع کرونا بصورت مجازی برگزار شد.

وی برگزاری مسابقه نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم با ۱۰ برگزیده کشوری، پویش اقتراح ماسک، خادم ارباب، کتابخوان عاشورایی، نشست‌های کتابخوان و قصه‌گویی، رونمایی از کتاب و جمع‌خوانی کتاب را از دیگر برنامه‌های مجازی برگزار شده، اعلام کرد.

مخدومی افزود: تعداد زیادی از برنامه‌های برگزار شده کشوری بوده و استان همزمان با سایر استان‌های کشور در آن مشارکت داشته و بهره لازم را از آن برده است ضمن اینکه فعالیت‌های مجازی حوزه کتابخوانی همچنان با جدیت دنبال می‌شود.

در حال حاضر استان کردستان دارای ۸۱ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۱ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha