۲ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84120089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به شهرک گلیان شیروان آغاز شد

۲ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۳
کد خبر: 84120089
آبرسانی به شهرک گلیان شیروان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: عملیات اجرایی خط انتقال و توزیع آب آشامیدنی شهرک گلیان واقع در بخش مرکزی این شهرستان روز یکشنبه آغاز شد.

امین رضا مرآتی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای خط انتقال و لوله گذاری طرح مزبور به طول هزار و ۷۰۰ متر از محل چاه به سمت مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی صورت می گیرد که اعتبار آن در قالب دیون و یا از محل منابع مالی محدود داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین می شود.

وی گفت: محل حفر چاه آبرسانی قبلا گمانه زنی شده بود که در مرحله دوم در شمال شهرک گلیان حفر و تجهیز می شود که تلاش خواهیم کرد تا تابستان سال آینده کل عملیات آبرسانی به اتمام رسیده و اهالی شهرک از آب شرب بهداشتی برخوردار شوند.

مرآتی با بیان اینکه قبلا ۶ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده بود اما به دلیل کمبود اعتبار پروژه نیمه تمام مانده بود، افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز برای این طرح ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نماینده عالی دولت در شیروان گفت: در شهرک گلیان واقع در بخش مرکزی این شهرستان، بیش از ۱۰۰ نفر سکونت دارند که با توجه به اینکه شهرک رو به گسترش است قابلیت اسکان ۲۰۰ نفر دیگر را نیز دارد و در حال حاضر آب مورد نیاز آنان با تانکر تامین می شود.

روستای گلیان از توابع بخش مرکزی در فاصله ۲۳ کیلومتری جنوب شیروان واقع شده است.

هم  اینک آب و فاضلاب شیروان ۱۵ هزار و ۷۶۰ مشترک روستایی و ۳۸ هزار و ۷۴۷ مشترک شهری دارد.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha