۷ هزار و ۴۰۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از انجام هفت هزار و ۴۰۸ مورد بازرسی در دومین روز از اجرای محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز این استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، علی تهوری افزود: این تعداد بازرسی توسط ۴۹ تیم متشکل از بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و بازرسان این سازمان در دوم آذر ماه انجام شد. ‌

وی با تشکر از همراهی اصناف در اجرای طرح محدودیت‌های جدید که از اول آذر در سراسر کشور آغاز شد، گفت: طی روز گذشته، فقط چهار واحد صنفی به علت فعالیت در این استان پلمب شد که این همراهی مسئولانه جای قدردانی دارد.

تهوری تاکید کرد: کماکان سامانه تلفنی ۱۲۴ معاونت بازرسی این سازمان آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات مردم در این خصوص است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی شب گذشته نیز از بازار و روند تعطیلی واحدهای صنفی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهر بیرجند بازدید کرد.

وی در گفت و گو با مدیران معدود واحدهای فعال با اشاره به در اولویت بودن سلامت مردم به این واحدها تذکر نهایی و اخطار پلمب داد.

تهوری روز گذشته هم خبر داد که از مجموع ۶ هزار و ۱۸۰ مورد بازرسی ویژه طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در این استان، فقط یک واحد به دلیل فعالیت، پلمب شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با صدور پیامی از جامعه اصناف و بازاریان استان تشکر کرد.

عباس جرجانی اظهار داشت: جامعه بزرگ اصناف استان با تعامل، همراهی و همکاری ارزشمند خود با دست‌اندرکاران نظام سلامت، کمک شایانی به کنترل بیماری کرونا می‌کنند و بی‌تردید بدون همراهی این قشر عظیم، مهار بیماری کووید ۱۹ میسر نمی‌شود.

وی افزود: لذا از تمامی فعالان جامعه اصناف و بازاریان که با اجرای طرح عدم فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در راستای محدودیت اجتماعی و قطع زنجیره کرونا ما را یاری می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم و از خدای بزرگ سربلندی و موفقیت آنان را مسئلت دارم.

وی اظهار امیدواری کرد: هرچه زودتر با مهار کامل کرونا، شاهد سلامتی همه مردم و شادابی و پویایی اصناف و بازاریان و یکایک کسبه و مردم کشورمان باشیم.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور از صبح روز شنبه (اول آذر ماه) در استان خراسان جنوبی اجرا شد و در این طرح، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز و حوزه‌ها و فعالیت‌ها در همه این شهرها در پنج بخش ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، ترددها تقسیم شده است.

بر اساس این محدودیت‌ها گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهرستان‌های قرمز از اول آذر به مدت ۲ هفته تعطیل هستند، در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی فقط گروه‌های شغلی یک و دو مجاز به فعالیت خواهند بود و در شهرهای زرد گروه‌های شغلی یک، دو و سه اجازه فعالیت دارند.

متصدیان گروه شغلی یک در شهرستان‌های قرمز و گروه‌های شغلی یک و دو در شهرستان‌های نارنجی موظف به استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند در غیر این صورت واحدهای صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

همچنین از ابتدای آذر ماه خروج خودروها با پلاک بومی و ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و در شهرستان‌های قرمز رنگ از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هرگونه تردد خودروها در داخل شهر جز کسانی که شرایط خاص دارند، با ممنوعیت مواجه است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که هفت شهرستان آن دارای وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان به رنگ نارنجی (پرخطر) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha