۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84121705
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موارد بستری کرونا در گناباد و بجستان کاهش یافت

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: با اهتمام مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی و از جمله زدن ماسک و پرهیز ار حضور در آیینهای مختلف تعداد موارد بستری در این شهرستانها بعد از حدود دو ماه به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش یافت.

دکتر جواد باذلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد موارد بستری بیماران مبتلا به بیماری کووید - ۱۹ در شهرستانهای گناباد و بجستان طی حدود دو ماه گذشته به بیش از ۱۶۰ نفر افزایش یافته بود ولی به تازگی با توجه بیشتر مردم به رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی این میزان طی چند روز گذشته به کمتر از ۱۰۰ نفر و به ترتیب به ۹۵ و ۹۲ نفر کاهش یافت و هم اکنون ۸۴ نفر در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند.

وی با اشاره به این که این مساله نشان دهنده اهمیت رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم در کاهش بستری به بیماری کووید ۱۹ است ادامه داد: هر اندازه آحاد جامعه بیشتر مسائل پیشگیرانه را رعایت کنند به تبع شاهد کاهش این بیماری هستیم و سیر نزولی این بیماری ارتباط مستقیم با مردم دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از دلایل مهم افزایش تعداد موارد بستری و فوت ناشی از کرونا در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) طی دو ماه گذشته و از جمله در موج سوم کرونا را فقدان توجه کافی مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی، برگزاری آیین به مناسبتهای مختلف و از جمله ترحیم و عروسی و بازگشایی مدارس ذکر کرد.

باذلی اجرای طرح محدودیتهای کرونایی را از اقدامات مهم در جهت کاهش تعداد بستری و فوت ناشی از کرونا برشمرد و گفت: اجرای هدفمند این طرح، نیازمند افزایش مشارکت مردم و اصناف است و قطع زنجیره این بیماری بدون عنایت یکایک افراد جامعه امکان پذیر نیست و همه باید نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند و رعایت پروتکلهای بهداشتی باید به عنوان یک اصل مهم در همه بخشها نهادینه شود.

با سه مورد فوت جدید بیماران با آزمایش مثبت کرونا در روز سه شنبه مجموع فوتیهای ناشی از این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان به ۱۷۹ تن افزایش یافت.

هم اکنون ۸۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha