نخستین عمل پیوند قلب پس از شیوع کرونا در مشهد انجام شد

مشهد- ایرنا- نخستین عمل پیوند قلب از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با موفقیت از یک بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سهشنبه به نقل از جراح تیم پیوند قلب و ریه این دانشگاه گزارش داد: شصت و هشتمین پیوند قلب این دانشگاه بر روی نوجوان ۱۷ ساله نیشابوری انجام شد که برادر بزرگ وی نیز سه سال قبل تحت عمل پیوند قلب قرار گرفته است.
دکتر محمد عباسی افزود: متاسفانه پیوند قلب و ریه این دانشگاه با وقفه  ۱۰ ماهه به دلیل شرایط کرونایی و درگیری کامل تیم درمان دانشگاه مواجه شد و بیماران نامزد پیوند در شرایط بحرانی و اورژانسی به سر می بردند.
وی اضافه کرد: قلب اهدایی از مرد ۳۰ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، از مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) به این بیمار پیوند شد.
جراح تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حال عمومی این بیمار در حال حاضر خوب است و در بخش مراقبت های ویژه دوران نقاهت را طی می کند.
عباسی افزود: با توجه به این که حدود یک ماه است که بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع)  از حالت  ویژه کرونایی خارج شده و به حالت عادی خدمت رسانی بازگشته است، جراحیهای بسیار پیچیده قلب در این بیمارستان در حال انجام است. 
رییس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: پیوند قلب، کاری تیمی بوده و با توجه به این که گروههای مختلفی برای انجام چنین عمل هایی اقدام می کنند در شرایط خاص به علت نبود زیر ساختهای مناسب و هماهنگی، کار تیمی خیلی سریع متوقف می شود.
دکتر رضا باقری ضمن تشکر از تمامی اعضا و دست اندرکاران تیم پیوند قلب و ریه این دانشگاه اظهار امیدواری کرد که با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و ریشه کنی ویروس کرونا در آینده بتوان خدمت گزار بیماران نامزد پیوند قلب و ریه در این دانشگاه بود.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha