۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 1154
کد خبر: 84122341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت حمام تاریخی حسن آباد میبد آغاز شد و ۲ خبر کوتاه از یزد

یزد- ایرنا- -آغاز مرمت حمام تاریخی حسن آباد میبد ، اهدا ۱۳۰ میلیون ریال مراسم چهلم ۲ فرد مبتلا به کرونا به ستاد دیه یزد و تامین ۴۵ عدد کپسول اکسیژن مورد نیاز ییماران کووید۱۹ بستری در منزل از سوی خیران میبدی از جمله خبرهای روز سه شنبه استان یزد است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میبد گفت: مرمت حمام تاریخی حسن آباد این شهرستان که شامل دیوارچینی و عملیات ساخت طاق ضربی با آجر سنتی و اجرای راه پله است، شروع شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد ، مهرداد ذوالفقاری افزود: این حمام از بناهای دوره قاجار در ایران است که در مجاورت مسجد جامع قرار دارد.

وی گفت: این حمام با وسعت ۳۵۰ مترمربع، در گذشته با ۲ مخزن مجزا مورد استفاده اقلیت‌ زرتشتی ساکن منطقه و نیز مسلمانان بود و اکنون با امکانات جدید مانند سونا، جکوزی، استخر و حمام شنی در دست احیاست و به عنوان یک گرمابه سنتی در کشور بی نظیر است.

ذوالفقاری ادامه داد : دهیاری روستای حسن آباد اقدام به تهیه طرح مرمت و احیای این اثر کرد که پس از تایید پایگاه پژوهشی میبد، و با تامین مصالح مورد نیاز عملیات پروژه شروع شده ‌است.

وی با بیان اینکه مرمت این بنا با همکاری نیروهای امانی اداره میراث فرهنگی میبد و پایگاه پزوهشی مطابق طرح مرمت انجام می‌شود ،  اقدامات اولیه را شامل دیوار چینی با آجرفشاری و ملات ماسه سیمان، اجرای راه پله، اجرای طاق ضربی با آجر سنتی و کاهگل پشت بام عنوان کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی میبد تصریح کرد: در مرحله بعدی این پروژه تکمیل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، عایق کاری رطوبتی، اجرای بخش های مختلف آب درمانی شامل سونا، جکوزی، بخش ماساژ، کافی شاپ، کاشی‌کاری طبق طرح، نورپردازی، تکمیل استخر مجاور، محوطه سازی و کف سازی در دستور کار قرار دارد.

حمام تاریخی حسن آباد با شماره ۲۱۷۱۲ در تاریخ هفتم اسفند سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌است.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری  میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

یزد 

رییس ستاد دیه یزد گفت: یکی از نیکوکاران استان ۱۳۰ میلیون ریال مراسم چهلم پدر و مادر خود را که به دلیل بیماری کووید- ۱۹ فوت کردند برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان اختصاص داد.
 اسلام افشون روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیکوکار با مشورت اعضای خانواده در این عمل خیر شرکت کرد.

وی اظهار کرد: شادی روح پدر و مادر متوفی و آزادی زندانیان در شرایط حال به خاطر شیوع کرونا جزو اهداف این خانواده در مشارکت عمل خیر است .

از ابتدای امسال تاکنون با همکاری خیران و ستاد دیه ۲۴۹ نفر از زندانیان‌ محکوم جرایم غیرعمد مالی با کمک ۶۰ میلیارد ریالی که به ستاد دیه صورت گرفت به آغوش خانواده های خود بازگشتند. 

مردم کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک، ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک رفاه، کارت‌های مجازی۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ و ۵۰۴۱۷۲۷۰۶۶۶۶۶۶۶۸ و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* کمک‌های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کنند.

تلفن ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۰ پاسخگوی سووالات  مردم نوعدوست و خیران نیکوکار است . 

یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد.

یزد

مسوول کانون محلی شهید علوی میبد گفت: با کمک افراد خیر ۴۵  عدد کپسول اکسیژن مورد نیاز افراد مبتلا به کووید ۱۹ که در منزل بستری بودند تامین شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این کانون ،سید محمدحسن علایی افزود: این کپسول ها به همت خادمیاران کانون محلی شهیدیه و بارجین و با همکاری پایگاه شهدای شهیدیه، جمعی از خیران و پزشکان و انصاف خیر، تهیه و رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت.

وی اظهار کرد: هزینه شارژ اکسیژن توسط خادمیاران محله پرداخت شد.

 میبد بعد از شهرستان یزد بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha