۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸
کد خبر: 84122511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۹۰ موسسه عضو سامانه همانندجو است

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸
کد خبر: 84122511
۵۹۰ موسسه عضو سامانه همانندجو است

تهران - ایرنا - در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹، بیش از ۳۱ هزار استاد، و نزدیک به ۱۱۲ هزار دانشجوی عضوِ سامانه همانندجو از ۵۹۰ موسسه، نزدیک به ۱۶۰ هزار درخواست همانندجویی داشته‌اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، همانندجویی پارسا، پیشنهاده، و مقاله در سامانة «همانندجو» با پشتوانة روزافزونِ تمام‌متن بیش از ۳۵۰ هزار پارسا، ۷۵ هزار پیشنهاده، و ۲۴۴ هزار مقاله و روی هم با نزدیک به ۷۰ میلیون برگ، در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود. سامانه «همانندجو» با کاوش خودکار در این آثار، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازة همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.

بر پایه تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیة آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامة اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیات وزیران؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی؛ باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های خود را ثبت کنند.

این گزارش عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.

 عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ در همانندجویی پارسا و پیشنهاده، بر پایة وابستگی سازمانی آن‌ها در جدول زیر آمده است.

به گزارش ایرنا، جزییات گزارش همانندجویی و ثبت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha