سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه اعلام کرد: تفاهم‌نامه آغاز فعالیت شرکت یونا گاردین از هلدینگ جاده ابریشم طی چند روز آینده در استان به امضا می‌رسد. 

وی افزود: با توسعه سرمایه‌گذاری این شرکت، اشتغال‌زایی این مجموعه به ۱۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: این هلدینگ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مستقر می‌شود و نسبت به احداث سوله و کارگاه تولیدی اقدام خواهد کرد. 

وی اظهار داشت: شرکت یونا گاردین در زمینه تولید پکیج‌های گرمایشی و مونتاژ لوازم خانگی سوپر فعالیت می‌کند که حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد محصولات این واحد مستقر در منطقه ویژه، تولیدی است و بقیه با برند ایتالیایی مونتاژ می‌شود.

پیگیری آخرین وضعیت پروژه راه آهن بیرجند در تهران

استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل شرکت احداث راه آهن بیرجند - یونسی در تهران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، دیدار ملانوری و منتظری با هدف بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن بیرجند - یونسی صورت گرفت و با حضور مدیرعامل یکی از  شرکت‌های عضو کنسرسیوم سرمایه‌گذاری راه آهن همراه بود.

مدیرعامل شرکت احداث راه آهن بیرجند - یونسی بعد از ارائه گزارش جامع از اقدامات انجام شده در زمینه تأمین منابع از طریق تسهیلات ریالی و انعقاد قرارداد تجاری با وزارت راه و شهرسازی، از استاندار خواست به عنوان عالی‌ترین مقام استان، در ادامه روند اجرای پروژه و شتاب بخشی به کارها مساعدت کند.

ملانوری نیز با استقبال از پیشنهادات ارائه شده، در زمینه همراهی و پیگیری مسایل مربوط به ابرپروژه راه آهن بیرجند، قول مساعد داد.

عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در مسیر کریدور ریلی شرق کشور ۱۵ مهر ۹۸ در سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی آغاز و انتظار دیرینه مردم این استان محقق شد.

در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر نیرو در کارگاه پروژه در ۲ شیفت کاری شاغل هستند و با هدف افزایش سرعت این ابر پروژه و اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی هیات وزیران سال گذشته ۲ مصوبه داشت که یک مصوبه صدور قرارداد مشارکت از محدوده بیرجند تا یونسی به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان است.

براساس این مصوبه اولین بار مدل مالی مشارکتی ۱۰-۲۰-۷۰ مصوب شد که ۱۰ درصد آورده دولت، ۲۰ درصد آورده بخش خصوصی و ۷۰ درصد تسهیلات از صندوق توسعه ملی در اختیار کنسرسیوم قرار گیرد.

اولین گام بعد از این مصوبه تشکیل کنسرسیوم ریلی متشکل از ۶ شرکت راهسازی بزرگ بود و بعد از تشکیل این شخصیت حقوقی، در گام بعدی دوم مهر ماه امسال هیات امنای صندوق توسعه ملی تشکیل و اولین بار با پرداخت تسهیلات ریالی به پروژه ریلی خراسان جنوبی موافقت شد تا در حد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار پروژه قرار گیرد که بتوان به عنوان تسهیلات از آن استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha