جابجایی مسافران کرونایی ممنوع است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: جابجا کردن مسافران کرونایی توسط اتوبوس‌های بین شهری ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از فریبرز کرمی اعلام کرد: در صورتی که رانندگان اتوبوس بین شهری، اقدامات لازم در شناسایی مسافران کرونایی را انجام ندهند، مجازاتی از  یک سال لغو مجوز رانندگی و همچنین جریمه نقدی برای آنان در نظر گرفته می شود.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأکید بر دستورالعمل های بهداشتی در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جاده‌ای، با نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه نظارت بر وظیفه شرکت های مسافربری در استعلام وضعیت سلامت مسافران بصورت جدی اقدام می شود.

مدیرکل راهداری کرمانشاه با بیان اینکه فروش بلیط و صدور صورت وضعیت مسافری منوط به رعایت دستورالعمل ها است، گفت: فروش بلیط بدون استعلام کد ملی در سایت وزارت بهداشت ممنوع است و سوارکردن مسافر بدون بلیط حتی در بین راه ممنوع است.

کرمی ادامه داد: فروش بلیط با رعایت فاصله اجتماعی در اتوبوس ها و مینی بوس ها تنها صندلی کنار شیشه و در سواری ها بین شهری سه نفر مجاز است.

وی اظهارداشت: مسافران جاده ای که قصد سفر با ناوگان مسافربری عمومی را دارند پیش از سفر از طریق سایت www.safarvip.com به وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.
تعداد جانباختگان کرونا در کرمانشاه از مرز ۱۲۰۰ نفر گذشت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: ۱۴ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌های استان به هزار و ۲۱۳ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۱۴ نفر شامل سه نفر در کرمانشاه، در شهرستان های کنگاور، صحنه، پاوه و سرپل ذهاب هرکدام ۲ نفر و در شهرستان های اسلام آبادغرب، روانسر و دالاهو نیز هرکدام یک نفر می شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۸۶۳ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ نفر با علایم ویروس کرونا بستری و ۱۶۳ نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اظهار داشت: هم اکنون ۸۶۳ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.