به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه با اعضای هیات مدیره انجمن کارگزاریهای رسمی تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر، موضوع مورد توجه کارگزاریها باید غیرحضوری شدن خدمات تأمین اجتماعی به معنی ارائه نشدن آن خدمات به صورت حضوری باشد و کارگزاریها نیز همچون شعب تأمین اجتماعی مراجعهکنندگان را برای استفاده از خدمات غیرحضوری توجیه و راهنمایی کنند.
سالاری ارائه همزمان حضوری و غیرحضوری خدمات را سبب آسیبرسانی به برنامه غیرحضوری شدن خدمات عنوان کرد و گفت: به تدریج خدمات جدیدی به کارگزاریها محول میشود و امیدواریم در آینده، با برنامهریزی مناسب مراجعات حضوری مردم به تأمین اجتماعی به حداقل برسد و مراجعات اندک مردمی نیز به دفاتر کارگزاریها انجام شود و شعب تأمین اجتماعی وظایف نظارت و پشتیبانی را برعهده بگیرند.
وی افزایش اختیارات و دسترسی کارگزاریها به سامانه اتوماسیون سازمان تأمین اجتماعی را از مطالبات مورد تأیید این دفاتر برشمرد و ادامه داد: با توجه به ارتقاء نرمافزاری و سختافزاری سامانههای سازمان تأمین اجتماعی امکان ایجاد دسترسی مناسب به کارگزاریها فراهم و این طرح به زودی انجام میشود.
کارگزاریهای تامین اجتماعی حمایت مالی میشوند
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین بر لزوم حمایت این سازمان از دفاتر کارگزاری تابعه تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی با شیوع کرونا شاهد کاهش نسبی مراجعات و به دنبال آن کاهش درآمد کارگزاریها بوده و کارگزاریها نیز همانند سایر مجموعههای تابعه سازمان مورد حمایت قرار میگیرند.
مهرداد قریب معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان این که کارگزاریها به منظور رضایت و تکریم جامعه تحت پوشش این سازمان ایجاد شده است، از زحمات ۵۰۰۰ نفر از کارکنان کارگزاریها تشکر کرد.
وی افزود: درحال حاضر اولویت اصلی سازمان تأمین اجتماعی غیرحضوری شدن خدمات است و این موضوع نه یک انتخاب بلکه الزام و تعهد قانونی و بدون بازگشت سازمان است.
قریب تصریح کرد: از واگذاری خدمات جدید توام با نظارت و ارزیابی کارگزاریهای استقبال کرده و اولویت اصلی ما ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.
سعید حسینی سرپرست دبیرخانه امور بیمهای کارگزاریهای رسمی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بازنگری در تعاملات کارگزاریها با سازمان تأمین اجتماعی و واگذاری خدمات جدید به این دفاتر در دست بررسی است.
وی افزود: از کارگزاریها نیز انتظار میرود که تمامی خدمات قابل ارائه (که توسط شعب ابلاغ میشود) را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰، ۱۹ آبان ماه با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب وکارگزاریهای سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجعه (از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی) را کاهش میدهد.
نظر شما