۲۵۴ راهدار خراسان شمالی به مسافران زمستان خدمات‌رسانی می‌کنند

بجنورد- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: امسال استقرار گروه‌های راهداری در محورهای برفگیر زودتر آغاز شده است و اکنون ۲۵۴ نفر از راهداران استان آماده خدمات‌رسانی به مسافران زمستان هستند.

محمد مشتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال بارندگی پاییزه، راهداران را در یکی ۲ مورد به جاده‌ها کشاند و برف روبی سطح جاده ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح زمستانه راهداری هر سال از اواخر آذر ماه آغاز می شود اما امسال باتوجه به شرایط هوا و بارندگی، ماشین آلات راهداری از چندی پیش در محورهای مختلف استقرار یافته اند.

وی افزود: گروه های راهداری با به کارگیری بیش از ۲۶۰ دستگاه ناوگان راهداری آماده خدمات رسانی به مسافران زمستانه هستند.  

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۹ راهدارخانه استان در زمستان آماده خدمت رسانی به مسافران است.

وی اظهار داشت: برای خدمات رسانی به مسافران و ارتقای ایمنی تردد جاده ها، سالانه ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن شن و نمک در سطح جاده، پاشیده می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: راهداران ۲۱ گردنه استان به طول ۶۷۱ کیلومتر را به صورت شبانه روزی زیر پوشش خدمات دارند.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha