۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84124714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹ میلیارد ریال برای ساخت مسکن نیازمندان در زلزله قطور هزینه شد

ارومیه- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی با اشاره به اقدامات این نهاد برای کمک به مدجویان تحت حمایت در مناطق زلزله زده قطور گفت: ۲۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جهت احداث مسکن مددجویان این نهاد در قطور هزینه شده است.

قادر ولی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در سه مرحله شامل  ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در مرحله نخست و ۱۰ میلیارد ریال در هریک از  مراحل دوم و سوم به مددجویان زلزله زده در این منطقه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۸ واحد مسکونی در این زلزله آسیب دید، اظهار کرد: عملیات ساخت ۱۵۸ واحد به اتمام رسیده و ۱۰۰ باب مسکن دیگر نیز در حال اتمام و تحویل به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی اضافه کرد: همچنین برای خانوارهای روستایی ۱۲۰میلیون ریال و برای خانوارهای شهری ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی بیان کرد: علاوه بر آن ، یک میلیارد ریال برای تامین و خرید لوازم خانگی این خانوارها کمک شده است.

وی اظهار داشت: برای تعمیرات کلی مساکن خسارت دیده از زلزله نیز ۸۰ میلیون ریال و برای تعمیرات جزیی نیز ۴۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در اختیار هر خانواده نیازمند قرار داده شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از چهار هزار و ۶۷۰ خانوار در خوی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

روز چهارم اسفندماه  سال ۹۸، ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha