تردد در گردنه‌های مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر بارش شدید برف و کاهش دمای هوا تردد در گردنه‌های این شهرستان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

محسن خادمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون بارش برف شدید در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان در جریان بوده  و تردد در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان و گردنه "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت را بدون زنجیرچرخ غیرممکن کرده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه "زمزیران"، ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و در گردنه "قره‌بلاغ" بیش از ۲۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد ارتفاع برف در محور مهاباد - ارومیه را نیز ۱۵ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: به دلیل ناگهانی بودن بارش برف سنگین در تمامی محورهای این شهرستان بیشتر رانندگان غافلگیر شده و کمتر خودرویی است که زنجیرچرخ به همراه داشته باشد.

خادمی افزود: همین امر باعث شده است تا خودروها در جاده‌ها قادر به تردد نبوده و موجب بروز ترافیک و کندی تردد در محورها شده و کار برف‌روبی و بازگشایی مسیرها را نیز با مشکل مواجه سازد. 

وی بیان کرد: با شروع بارش برف از بامداد امروز، عوامل راهداری در مسیرهای بین‌شهری استقرار پیدا کرده و در حال برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های مواصلاتی این شهرستان هستند.

خادمی ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش شدید برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی محورهای روستایی، ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی، امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر شده‌اند.

بارش برف در مهاباد که از بامداد امروز شروع شده هنوز ادامه دارد عبور و مرور خودروها و رفت و آمد شهروندان را نیز در داخل شهر با مشکل مواجه ساخته است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha