۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84125490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتفاع برف در بوکان به ۲۲ سانتی‌متر رسید

۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84125490
ارتفاع برف در بوکان به ۲۲ سانتی‌متر رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: نخستین برف پاییزی امسال در بوکان با ارتفاع ۲۲ سانتی‌متر ثبت شد که البته این رقم در مناطق کوهستانی به بیش از ۳۰ سانتی‌متر می رسید.

اسماعیل کامیاب نسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی این مدت ۳۶.۳ میلی‌متر در این شهرستان ثبت شد که حدود ۲ برابر میزان بارش طی مدت مشابه سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: این سامانه تا عصر امروز، جمعه فعال خواهد بود و سامانه بعدی از روز شنبه آغاز به فعالیت کرده و تا ساعات صبح روز دوشنبه به صورت باران فعالیت خواهد کرد.

رییس اداره هواشناسی بوکان افزود: چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده نیز سامانه دیگری از جنوب‌غربی وارد کشور می‌شود که زبانه‌های آن تا منطقه ما نیز کشیده خواهد شد که بارش نسبتا ضعیفی نیز برای آن پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: حداقل دمای امروز این شهرستان صفر درجه بوده و در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود به یک درجه بالای صفر برسد.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه‌گیری بارش‌ها می‌کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ، سیمینه و زلفیله نیز وجود دارد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha