۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1017
کد خبر: 84125565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در راه‌های آذربایجان‌غربی جریان دارد

۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 84125565
تردد در راه‌های آذربایجان‌غربی جریان دارد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی گفت: با وجود بارش برف سنگین در برخی مناطق این استان با تلاش راهداران تمامی محورهای مواصلاتی بین شهری و روستایی باز و تردد در آنها جریان دارد.

امیرعباس جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز بارش برف از روز گذشته در استان عملیات راهداری در قالب اکیپ‌های راهداری با  ناوگان سنگین، نیمه سنگین و سبک در استان آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: حجم بارش برف به دلیل آنکه غیر قابل پیش بینی بود بیشتر شهروندان را به ویژه در محورهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه ها غافلگیر کرد و مشکلاتی را برای تردد آنها به وجود آورد که با حضور به موقع اکیپ های راهداری خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک رهایی یافتند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: به تمامی دستگاه عضو اصلی ستاد پیشگیری، مقابله و فرماندهی عملیات‌، فرمانداری و شهرداری‌ها با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش برف، هشدارهای لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی از ۲ روز قبل صادر شده بود.

جعفری افزود: هم اینک دستگاه‌های اصلی ستاد مدیریت بحران استان شامل هلال احمر، آتش‌نشانی، پلیس، فوریت‌های پزشکی و امداد و نجات در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه به سرعت وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: سنگین و ناگهانی بودن بارش برف در شهرهایی مانند ارومیه و مهاباد و تعدادی از روستاها موجب پارگی خطوط جریان برق برای ساعاتی شد که با اقدام به موقع اکیپ‌های عملیاتی شرکت برق این پارگی‌ها ترمیم و مشکلی در این زمینه نیز وجود ندارد. 

وی توصیه کرد: شهروندان باید از سفرهای غیر ضروری به ارتفاعات و جاده‌های برف گیر اجتناب کنند ولی در صورت لزوم، ضمن رعایت اصول ایمنی هنگام رانندگی، البسه گرم و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

جعفری اظهار کرد: مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای امدادرسانی و مدیریت شرایط نامساعد جوی را دارد و جلسه‌های این ستاد به‌طور منظم برگزار می‌شود و همه عوامل امدادرسانی این مدیریت در آماده‌باش کامل قرار دارند.

بارش برف و کولاک از نخستین دقایق صبح روز پنجشنبه در آذربایجان‌غربی آغاز شده و همچنان در برخی جاده‌ها و ارتفاعات استان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha