۸ آذر ۱۳۹۹، ۹:۰۱
کد خبر: 84126137
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پیگیری نوسازی تجهیزات صنعتی قم تا صادرات ۷۳ هزار تن کالا

قم ـ ایرنا ـ ساماندهی مبادی ورودی قم، پیگیری نوسازی تجهیزات صنعتی همگام با جهش تولید، حجم صادرات قم فراتر از ۷۳ هزار تُن، پیشرفت مطلوب عملیات عمرانی طرح اقدام ملی مسکن و افزایش صادرات کشاورزی نیازمند زیرساخت‌های حمل‌ونقل؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

آماده‌باش نیروهای امداد در طرح زمستانی هلال احمر، استفاده از ظرفیت ذخایر معدنی برای توسعه قم، شروع به کار تلویزیون اینترنتی کوثر، پرداخت وام قرض‌الحسنه به ۱۵۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی، فعالیت سپاه در ۴ محور اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افتتاح یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی، افزایش ۵۳ درصدی حقوق مستمری‌بگیران روستایی و عشایری، تولید ۱۴۰هزار عدد تشک فنری، ارایه ۱۱۸ میلیارد ریال کمک مومنانه توسط سپاه،  تهیه نقشه‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی زمین‌های کشاورزی و بهره‌برداری از ۱۵ طرح شهرداری؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

پیگیری نوسازی تجهیزات صنعتی همگام با جهش تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: نوسازی تجهیزات و به کارگیری ماشین آلات جدید در واحدهای صنعتی استان همراستا با راهبرد جهش تولید در قم مورد توجه قرار گرفت.

محمود سیجانی  هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: صنعت قم طی سال‌های اخیر مسیر نوسازی را به خوبی طی کرده است و بیشتر واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی استان از تجهیزات پیشرفته و جدید استفاده می‌کنند. 

استفاده از ظرفیت ذخایر معدنی برای توسعه قم

استاندار قم، با اشاره به وجود منابع و ذخایر معدنی غنی در قم بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای کمک به توسعه استان تاکید کرد.

بهرام سرمست در جلسه شورای معادن استان قم افزود: قم از ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی برخوردار است و راهکارهای قانونی برای اکتشاف و بهره‌برداری نیز مشخص‌شده است که این راهکارها باید عملیاتی شود.

فعالیت سپاه در ۴ محور اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی سپاه قم گفت: این معاونت، در چهار محور اساسی بر مدار کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی حرکت می‌کند.

مجید احمد جعفری  هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگاران، به مناسبت هفته بسیج به تشریح برنامه‌های یک سال گذشته این معاونت پرداخت و گفت: این معاونت در محورهای امر به معروف و نهی از منکر، پیشگیری از اعتیاد و طلاق، رفع فقر و محرومیت‌زدایی و محله‌محوری در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام‌هایی را انجام داده است.

پیشرفت مطلوب عملیات عمرانی طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در مجموع وضعیت عملیات عمرانی ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن استان قم مناسب و از سرعت و پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

حسن صبوری هفته گذشته در این ارتباط افزود: در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم چهار هزار و ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این میان بیش از ۲ هزار واحد مسکونی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان احداث خواهد شد.

پرداخت وام قرض‌الحسنه به ۱۵۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، به یکهزار و ۵۰۰ تَن از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی این استان، وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

علی‌اصغر دادخواه در گفت وگو با ایرنا، با بیان این‌که مبلغ وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون ریالی بوده است، افزود: تعداد دریافت‌کنندگان وام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶۰ درصد رشد داشت.

حجم صادرات قم فراتر از ۷۳ هزار تُن

مدیرکل گمرکات قم گفت: حجم صادرات استان از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۷۳هزار و ۵۲۵ تن رسیده‌است که نشانگر حرکت خوب بخش تولید در قم با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست.

اسفندیار دریکوندی  هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه ۸۲ میلیون ۴۹۳ هزار دلار بوده‌است.

افزایش صادرات کشاورزی نیازمند زیرساخت‌های حمل‌ونقل

رییس اتاق بازرگانی قم گفت: افزایش صادرات در حوزه کشاورزی نیازمند تامین تجهیزات و زیرساخت‌های حمل و نقل است.

ابوالفضل خاکی در جلسه هیات رییسه اتاق بازرگانی قم که به‌صورت مجازی برگزار شد، افزود: انتظار این است دولت برای افزایش صادرات تسهیلات برای ورود مواد اولیه را فراهم و نرخ ارز را تثبیت نماید.

افزایش ۵۳ درصدی حقوق مستمری‌بگیران روستایی و عشایری

مسئول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم گفت:‌ دراجرای طرح همسان سازی مستمری‌ها، حقوق مستمری بگیران روستایی و عشایری این استان ۵۳ درصد افزایش یافت.

علی رحیمی افزود: تلاش کردیم با همسان سازی مستمری، مستمری بگیران گامی بلند در راستای کاهش مشکلات معیشتی بیمه شدگان برداریم.

همسان‌سازی حقوق ۴۳ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: متناسب‌سازی حقوق مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه برای تمام ۴۳ هزار و ۱۴۳ پرونده مستمری‌بگیری تامین اجتماعی قم انجام و مابه‌التفاوت‌های مربوط هم پرداخت شد.

علی‌اصغر دادخواه در گفت وگو با ایرنا، با بیان این‌که ۲ شاخص مدت زمان بیمه پردازی و مبلغ بیمه پردازی عوامل تعیین‌کننده در فرمول محاسبه متناسب‌سازی است، افزود: محاسبه و پرداخت متناسب‌سازی بر اساس عدالت بیمه‌ای بوده و هر بیمه‌شده متناسب با آورده خود از این مزیت بهره‌مند شده است.

ساماندهی مبادی ورودی قم

استاندار قم گفت: ضرورت دارد مبادی ورودی شهر قم ساماندهی شود.

بهرام سرمست در بازدید از ورودی شهر قم از مسیر جعفریه افزود: باید وضعیت همه مبادی ورودی قم بررسی و برای اصلاح آن‌ها از جمله انتقال صنوف آلاینده و زیباسازی بصری اقدام‌های عملیاتی صورت پذیرد.

افتتاح یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی

یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی با حضور بهرام سرمست استاندار قم دراین استان به بهره برداری رسید.

این شرکت تولیدی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ تن به منظور برطرف کردن نیازهای پزشکی و بیمارستانی استان افتتاح شد.

چالش های برون استانی مربوط به تامین حقابه‌های قم پیگیری شود

استاندار قم گفت: تغییر الگوی کشت و کاشت نهال های کم آب بر و نیز بهینه سازی آبیاری به عنوان یک راهبرد اساسی مورد تاکید و حمایت مدیریت استان است.

بهرام سرمست در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان قم، با اشاره به برنامه ریزی ها و تلاش های موثر صورت گرفته برای بهینه سازی مصرف آب در استان افزود: چالش های برون استانی تامین حقابه های قم نیز باید با جدیت پیگیری شود.

تولید ۱۴۰هزار عدد تشک فنری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) قم گفت: در سال جهش تولید با برنامه‌ریزی انجام‌شده،‌ ۱۴۰ هزار عدد تشک فنری در واحدهای صنعتی استان تولید می‌شود.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ظرفیت تولید استان در این بخش بسیار قابل‌توجه است و قم می‌تواند در تولید انواع تشک‌های فنری و عرضه آن به بازارهای داخلی و بین‌المللی پیشگام باشد.

ارایه ۱۱۸ میلیارد ریال کمک مومنانه توسط سپاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم، از ارایه کمک‌های مومنانه در قالب توزیع بسته‌های معیشتی، تعمیر و بازسازی خانه‌های محرومان، اهدای کمک جهیزیه، طبخ و توزیع غذای گرم در محلات محروم استان و توزیع ماسک به ارزش ۱۱۸ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمود داوودآبادی افزود: در این هفته تهیه و توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان به کمک مسئولان محلات، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، فرماندهان حوزه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی به ارزش ۹ میلیارد تومان انجام می‌شود.

تهیه نقشه‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی زمین‌های کشاورزی

وحید حبیبی کارشناس GIS ستاد اصلاح الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی قم در گفت وگو با ایرنا گفت:هم راستا با راهبرد جهش تولید،نقشه‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اراضی کشاورزی استان به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی قم تهیه شد.

بهره‌برداری از ۱۵ طرح شهرداری

افتتاح و آغاز عملیات عمرانی ۱۵ طرح شهرداری قم هفته گذشته با سخنرانی محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از طریق ویدی کنفرانس، با اعتباری بالغ ‌بر ۱۰ هزار میلیارد برگزار شد.

توسعه فضاهای تفریحی و خدماتی متوازن باشد

استاندار قم گفت: توسعه فضاهای تفریحی، سرمایه‌گذاری، خدماتی و فضای سبز در قم باید به‌صورت متوازن و با در برگیری مناطق مختلف شهری انجام بگیرد.

بهرام سرمست در آیین افتتاح، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های شهرداری قم با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال، افزود: به دنبال توسعه متوازن در شهر قم هستیم.

بسیج دانشجویی قم ۱۵ هزار عضو دارد

مسئول بسیج دانشجویی قم گفت: از مجموع ۶۰ هزار دانشجو در این استان، ۱۵ هزار دانشجو عضو بسیج دانشجویی هستند.

سرهنگ جواد رفعت‌نژاد  در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی افزود: یکی از اقدام‌های مهم سازمان بسیج دانشجویی بر عهده معاونت رشد و کادرسازی است که یکی از مهم‌ترین وظایف این معاونت، توانمندسازی کادر متناسب با نیازهای انقلاب است.

افتخار قم فعالیت موثر در زمینه نهضت مسجدسازی است

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم،گفت: با اهتمامی که مدیریت استان در زمینه اقامه نماز دارد، افق های روشن تری نسبت سال‌های گذشته نمایان است.

محمد خامه یار هفته گذشته در جلسه شورای فرهنگی استانداری قم، افتخار قم را فعالیت موثر در زمینه نهضت مسجدسازی دانست و گفت: ستاد اقامه نماز دوشادوش مدیران استان در اجرای طرح‌های ساخت مساجد و خانه عالم در استان‌های محروم به ویژه استان های سیلزده پیشگام است.

آماده‌باش نیروهای امداد در طرح زمستانی هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای امداد و نجات استان قم در طرح زمستانی هلال احمر در آماده‌باش کامل به سرمی‌برند.

محمدرضا بهرامی در نشست شورای مدیران عامل جمعیت هلال احمر سراسر کشور به ریاست کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، افزود: امدادگران و نجاتگران هلال احمر آماده امدادرسانی به مردم در فصل زمستان با توجه به بارش‌های باران، برف و کولاک و همچنین سیل و آبگرفتگی‌های احتمالی هستند.

شروع به کار تلویزیون اینترنتی کوثر

تلویزیون اینترنتی کوثر حوزه علمیه خواهران فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور مدیرحوزه علمیه خواهران هفته گذشته  درمراسم افتتاح این تلویزیون گفت: فضای منبر، مسجد، درس و بحث باید حتما ادامه یابد اما دستگاه روحانیت باید به‌سرعت جایش را در فضای رسانه پیدا بکند و کار حرفه‌ای این است که ما در این عرصه ورود پیدا کنیم.

تیم هندبال پاس تهدید به انحلال کرد

مدیر تیم هندبال پاس قم، ضمن تهدید به اعلام انحلال این تیم، دلیل این تصمیم را حمایت نکردن مسئولان استان و بی توجهی همگان به این تیم عنوان کرد.

محسن ولیان در گفت وگو با ایرنا افزود: برخلاف میل باطنی باتوجه به شایستگی های بازیکنان و نتایج خوبی که تا این‌جای لیگ برتر به دست آوردیم در صورت ادامه این وضعیت، مجبور به اعلام انحلال تیم خواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha