به گزارش روز شنبه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میلاد صدر خانلو افزود: این مرکز حمایتهای مختلفی را در عرصه توسعه بازارهای صادراتی به شرکتهای نوآور ارایه میدهد.
رییس مرکز توسعه تجارت فناوری خاطرنشان کرد: حمایت از حضور شرکتها در رویدادهای بینالمللی و تورهای تجاری و علمی، کمک هزینه دریافت گواهینامهها و استانداردهای بینالملی و بسته حمایتی تحقیقات بازار از جمله حمایتهای این مرکز است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل در توسعه صادرات، بازاریابی بینالمللی است. بر این اساس این مرکز با حساسیت خاصی تعدادی کارگزار بینالمللی را انتخاب کرد تا به عنوان نماینده مرکز وظیفه بازاریابی را بر عهده گیرند.
صدرخانلو تاکید کرد: از نقاط مثبت این طرح، رایگان بودن آن است. در واقع هیچ کارگزاری حق ندارد هیچ وجهی بابت بازاریابی از شرکتی دریافت کند، تا زمانی که آن شرکت موفق شود بابت فروش محصول قرارداد منعقد کند.
وی درباره جزییات دیگر طرح بازاریابی بین المللی بیان کرد: در حقیقت کارگزار تنها زمانی میتواند بابت بازاریابی کارمزد بگیرد که این فعالیت بازاریابی به نتیجه رسیده و فروش اتفاق افتاده باشد.
مرکز توسعه تجارت فناوری برای توسعه بازار محصولات فناورانه اقدامات موثری را انجام میدهد که بازاریابی صادرات یکی از آنها است.
سالهای اخیر زیستبوم فناوری و نوآوری در کشور، توسط معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری توسعه و رشد خوبی داشته است. پارک پردیس فناوری یکی از بزرگترین بازیگران در این زیستبوم توسعه یافته توسط معاونت علمی و فناوری است.
با توجه به نیاز این مجموعه و همچنین شرکتهای دانشبنیان، صنایع نرم و خلاق به توسعه صادرات مرکز توسعه تجارت فناوری راه اندازی شد.این مرکز در راستای توسعه همکاریهای بینالمللی شرکتهای دانشبنیان، صنایع نرم و خلاق فعالیت میکند.
با توجه به اهمیت حیاتی گسترش بازار در فرای مرزهای ملی برای تولیدات فناورانه، افزایش صادرات میتواند علاوه بر ایجاد درآمدزایی، سطح نفوذ فناوری کشور را نیز افزایش دهد. مرکز توسعه تجارت فناوری در مجموعه پارک پردیس فناوری تاسیس شده و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه آغاز کرده است.
نظر شما