۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84127742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۱ کیلومتر از جاده‌های مهاباد برف‌روبی و نمک‌پاشی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: پس از بارش برف از نیمه شب گذشته تاکنون ۲۲۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

محسن خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری، بامداد امروز ۳۴ کیلومتر در محور مهاباد- ارومیه، ۱۲ کیلومتر کمربندی دارلک، ۲۱ کیلومتر محور مهاباد- میاندوآب، ۳۲ کیلومتر جاده مهاباد- بوکان، ۸۴ کیلومتر محور مهاباد- سردشت  و ۳۸ کیلومتر جاده مهاباد- پسوه برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه‌های "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد سردشت به ۱۵ سانتی‌متر و دید افقی نیز به کمتر از ۵۰ متر رسیده و در سایر محورهای این شهرستان ارتفاع برف حدود ۱۰ سانتی‌متر و دید افقی کمتر از ۱۰۰ متر گزارش شده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره بازگشایی راه دسترسی روستاها نیز گفت: عوامل راهداری در ۲ روز گذشته راه دسترسی ۶۰ روستای این شهرستان که بر اثر بارش شدید برف، تردد در آنها بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نبود، بازگشایی کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم بارش برف، هم‌اکنون تردد به روستاهای "بینگوین"، "سرخواب"، "چومل"، "کیسلان" و "جانداران" تنها با زنجیرچرخ و خودروهای ۲ دیفرانسیل مقدور است و راه هیچ کدام از روستاهای این شهرستان مسدود نیست.

خادمی افزود: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی و به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی، امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر شده‌اند.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد سامانه بارشی جدیدی از دیروز وارد آذربایجان‌غربی شده که این سامانه ابتدا فعالیت خود را به صورت بارش برف و باران و وزش باد در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی آغاز و به تدریج سایر مناطق استان را نیز فرا می‌گیرد.

این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و با خروج آن ضمن پایداری هوا، دمای هوا کاهش نسبی پیدا می‌کند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha