نیروهای مرزبانی اشرافیت کامل بر مرزهای آذربایجان‌غربی دارند

مهاباد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای مرزبانی اشرافیت کاملی بر مناطق مرزی داشته و هم‌اکنون مرزهای استان از امنیت بالایی برخوردار است.

علی مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان دارد اما به دلیل اشرافیت کامل نیروهای نظامی و انتظامی این استان از امنیت کاملی برخوردار است.

وی اضافه کرد: هر چند برخی گروهک‌های معاند و وابسته در حاشیه مرزهای این استان شیطنت‌هایی انجام می‌دهند اما با توجه به اشرافیت کامل نیروهای نظامی هم اکنون امنیت موجود در این استان مانند سایر استان‌های مرکزی ایران است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ تمامیت ارضی و آرامش و امنیت پایدار به صورت شبانه‌روزی در مرزهای حضور داشته و تمام تلاش خود را برای صیانت از مرزها انجام می‌دهند.

وی در خصوص نقشه شوم دشمنان در زمینه ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان نیز افزود: در حالی که دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته سعی کردند با تروریست معرفی کردن ایران، ذهنیت نادرستی از کشورمان ایجاد کنند اما اکنون جهانیان می‌دانند که تروریست واقعی کیست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول عمر پربرکت خود با تمام توان از استقلال خود دفاع کرده است اظهار داشت: در تمام دنیا انقلاب‌ها بعد از مدتی به قطب‌های شرق یا غرب تمایل پیدا می‌کنند اما جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی با عنایت خدا و رهنمودهای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همچنان کشوری مستقل و با اقتدار در میان انقلاب‌های دنیا است.

وی اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی در حالی که تمام کشورها از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند اما نظام جمهوری اسلامی ایران تنها با اتکا به حمایت مردم و حضور رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل توانستند در این جنگ نابرابر پیروز شوند.

مصطفوی گفت: در تمام جنگ‌هایی که در طول تاریخ بین ایران و همسایگان آن صورت گرفته است بخشی از خاک کشورمان به کشورهای متجاوز الحاق شده اما برای نخستین بار در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با توجه به اراده و حمایت اقشار مختلف مردم هیچ بخشی از کشور به دشمن واگذار نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی روز یکشنبه برای شرکت در آیین تودیع و معارفه فرماندار مهاباد به این شهرستان سفر کرده بود،  در این آیین "عارف خدرلو" به عنوان سرپرست فرمانداری مهاباد معرفی شد و از تلاش‌های ایرج شجاعی فرماندار سابق این شهرستان قدردانی به عمل آمد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha