۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84130090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای زلزله‌زدگان قطور اختصاص یافته است

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون سه‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی، تسهیلات بلاعوض و بیمه منازل مسکونی به زلزله‌زدگان قطور خوی اختصاص یافته است.

آیدین رحمانی روز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی افزود:  تاکنون هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی، هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بلاعوض و ۴۷۰ میلیارد ریال از محل بیمه به زلزله زدگان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده در زلزله قطور خوی و سلماس، مراحل احداث یک‌هزار و ۸۰۵ واحد به صورت کامل به اتمام رسیده است، اضافه کرد: با وجود پیگیری های زیاد و گذشت نزدیک به ۱۰ ماه مالکان یک‌هزار و ۳۰ واحد نیز تمایلی به احداث و بازسازی واحدهای زلزله زده خود ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاشگران بازسازی مناطق زلزله زده قطور و سلماس بر ضرورت اتمام بازسازی واحدهای به جا مانده تاکید کرد و ادامه داد: بازسازی به جهت پیگیری های مقام عالی استان و تلاش مدیران مربوطه از روند خوبی برخوردار است اما اگر مردم مطالبه ای نسبت به کاستی ها دارند، باید پذیرفت و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

رحمانی افزود: بر اساس تعهد صورت گرفته در گام نخست احداث هزار و۶۰۰ واحد آسیب دیده از نوع یک به اتمام رسید.

وی گفت: با توجه به اتمام مراحل احداث یکهزار و ۸۰۵ واحد خسارت دیده می‌طلبد به جهت شرایط زمانی و آب و هوایی بنیاد مسکن نسبت به ارائه برنامه زمانبندی مناسب ظرف یک هفته آینده اقدام کند.

وی با بیان اینکه بیمه طرف قرارداد نسبت به انجام تعهدات خود در زمان مناسب به خوبی عمل نکرده، اضافه کرد: بانک مسکن نیز باید هر چه سریع‌تر نسبت به آزادسازی تسهیلات بر اساس پیشرفت کار اقدام کند.

رحمانی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و بنیاد مسکن نیز موظف هستند از طریق اعتبارات ملی و استانی نسبت به تامین و اجرای پروژه های زیرساختی از جمله آسفالت راه روستایی، فاضلاب و مدرسه و مسجد اقدام کند.

در این جلسه مدیران کل مدیریت بحران، بنیاد مسکن و فرماندار خوی گزارشی از اقدامات انجام گرفته ارائه کردند.

بر اثر وقوع زلزله در قطور خوی طی اسفند سال گذشته، صدها واحد مسکونی دچار خسارت شد ولی اقدامات لازم به سرعت برای اسکان این زلزله زدگان انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha