۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84130913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازدواج در خراسان رضوی افزایش یافت

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84130913
ازدواج در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: تعداد ازدواج های ثبت شده در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۶ درصد افزایش داشته است.

محمدحسن بهادر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ثبت ۳۴ هزار و ۷۰۳ فقره ازدواج در خراسان رضوی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، تعداد این واقعه نسبت به مدت مشابه پارسال ۶.۷ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۱۲ هزار و ۱۴۳ واقعه طلاق در این استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار دهم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: بیشترین ازدواج های ثبت شده در دفاتر ازدواج استان پس از مشهد با ۱۵ هزار و ۵۲۰ واقعه مربوط به شهرستان‌های نیشابور و تربت‌جام به ترتیب با ۲ هزار و ۶۲۲ واقعه و یک هزار و ۹۵۰ واقعه ازدواج است.
وی افزود: در این مدت ۶ هزار و ۴۸۰ واقعه طلاق با هفت درصد کاهش نسبت به هشت ماه پارسال در مشهد و هزار و ۸۰ فقره طلاق در نیشابور و ۵۳۶ واقعه طلاق نیز در شهرستان تربت‌حیدریه به ثبت رسیده است که بیشترین میزان طلاق در بین شهرستان‌های استان را شامل می‌شود. 
بهادر ادامه داد: خراسان رضوی با ۹.۲۸ درصد از کل وقایع ازدواج و ۱۰.۱۸ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده کشور در هشت ماه سال جاری رتبه دوم این وقایع را پس از تهران دارد.
خراسان رضوی با وسعت حدود ١١٧ هزار و ٧٦٩ کیلومتر مربع معادل ۷.۸  درصد مساحت کل کشور و جمعیت ٦.٥ میلیون نفری، دارای ۳۷ واحد ثبتی افتتاح شده، ۵۴۱ دفتر اسناد رسمی، ۲۲۰ دفتر ازدواج و ۱۱۱ دفتر طلاق است که سالانه به طور متوسط سه میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت در حوزه های املاک و اسناد و ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری و اجرای اسناد رسمی به مردم ارائه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha