دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴۶ هزار تماس تلفنی را پاسخ داد

مشهد- ایرنا- مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارشناسان این سامانه تاکنون بیش از ۱۴۶ هزار تماس مردمی را پاسخ دادند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه به نقل از دکتر زهرا اباصلتی گزارش داد: شهروندان برای اطلاع از محل مراکز خدمات جامع سلامت یا درمانگاه ها با توجه به محل زندگی خود، پیش از هر اقدامی با این سامانه تماس بگیرند.

وی افزود: کارشناسان این مرکز بر اساس علایم و شدت بیماری، روند درمانی مورد نظر را به مخاطب معرفی می‌کنند به طوری که بیماران با حال عمومی مناسب برای قرنطینه شدن در خانه و بیماران بدحال برای مراجعه به سطح یک، ۲، یا سه راهنمایی می‌شوند تا هر چه سریعتر خدمات درمانی مناسب را دریافت کنند.
مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمان فعالیت این سامانه را هشت تا ۲۳ هر روز اعلام و بیان کرد: با فراخوانی که از دانشجویان پرستاری، بهداشت و پزشکی انجام شد ۶۰ نفر از دانشجویان در قالب کار دانشجویی پس از گذراندن دوره آموزشی پاسخگوی سوالات مرتبط با کرونای مردم هستند.
وی گفت: پاسخگویی به پرسشهای مردم از مراجعه حضوری و ازدحام در بیمارستانها جلوگیری کرده و باعث ارائه خدمات درمانی با کیفیت بهتر به بیماران بدحالی است که مجبور به مراجعه حضوری به  مراکز درمانی هستند. 

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
خدمات بهداشتی، درمانی، علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد به ۱۳ شهرستان دیگر خراسان رضوی ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha