تامین مسکن دغدغه مهم معلولان در بجستان خراسان رضوی است

گناباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی بجستان در جنوب استان خراسان رضوی تامین، احداث و بازسازی مسکن را مهمترین مشکل معلولان این شهرستان دانست و توجه بیشتر مسوولان ذیربط به این مساله را خواستار شد.

محمد ازغندی روز پنجشنبه به مناسبت هفته جهانی معلولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرانی مصالح و دستمزد کارگران و تسهیلات اندک برای تعمیرات مسکن به دغدغه اصلی معلولان بجستانی برای تامین مسکن مورد نیاز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با وجود کمکهای حمایتی بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران و اختصاص مبالغ ثابت برای احداث و تعمیر مسکن معلولان ولی تورم و افزایش قیمتها همچنان مشکل مسکن این قشر را افزایش داده است.

رییس اداره بهزیستی بجستان گفت: با توجه به مسائل اقتصادی و افزایش تورم، وام تعمیر و بازسازی مسکن که به معلولان اختصاص می یابد، جوابگوی نیاز آنان نیست و باید افزایش یابد.

وی افزود: این تسهیلات بر اساس بازدید کارشناسان و مددکاران از روند احداث واحدهای مسکونی در دست احداث برای معلولان و بر اساس نیاز آنان پرداخت می شود که سقف آن اندک است.

ازغندی با اشاره به افزایش اعتبارات اشتغالزایی برای معلولان بجستانی از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد: ۲۲ میلیارد ریال تاکنون به معلولان تخصیص یافته است در حالی که در سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سال قبل از آن چهار میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافته بود.

هزار و ۲۵۷ مددجو زیرپوشش بهزیستی بجستان قرار دارند که ۸۱۶ نفر آنان را معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، روانی، گفتاری و نابینایی و شنوایی تشکیل می دهند.

نهم تا پانزدهم آذر ماه "هفته جهانی معلولان" و ۱۲ آذر  "روز جهانی معلول" نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha