عباس خانعلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دلیل اصلی دسترسی نداشتن این دانش آموزان به شبکه شاد، ناتوانی در خرید موبایل و تبلت است.
وی بیان کرد: معلمان مدارس استثنایی گلستان برای حل این مشکل، بسته های آموزشی را تهیه و به منازل این دانش آموزان ارسال می کنند.
وی افزود: در سال تحصیلی جاری و برای جلوگیری از شیوع کرونا میان دانش آموزان با نیاز ویژه، طرح حضور زوج و فرد در مدارس اجرا می شود که در نتیجه رعایت توصیه نامه ها تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در این دانشآموزان مشاهده نشد.
خانعلی همچنین به مشکلات تحصیلی دانش آموزان استثنایی گلستان اشاره کرد و گفت: امسال ۴۰ دانش آموز به دلیل بدسرپرست بودن، ممانعت خانواده از تحصیل، بیماری، ازدواج، اشتغال به عنوان کودک کار و نگرانی خانوادهها از ابتلا به کرونا ترک تحصیل کردند.
امسال هزار و ۸۸۵ دانش آموز استثنایی گلستان در ۵۲ مرکز و مدرسه زیر نظر ۵۷۱ معلم در حال تحصیل هستند که از این تعداد هزار و ۱۷۸ پسر هستند.
خانعلی در ادامه به ضرورت انجام مشاوره مداوم به دانش آموزان استثنایی تاکید کرد و گفت: در راستای این هدف ساختمان مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی دانشآموزان با نیازهای ویژه گلستان به زودی افتتاح می شود.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان به سرانه آموزشی دانش آموزان استثنایی اشاره کرد و گفت: خدمات حمایتی دولت برای این دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته ۶۰۰ میلیون ریال بوده که امسال این رقم به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.
وی بر ضرورت استفاده از مشارکت خیران برای مشکل کمبود آموزشی و درمانی دانش آموزان استثنایی تاکید کرد و گفت: خیران پارسال ۹ میلیارد و۲۴۰ میلیون ریال برای کمک به این دانش آموزان اهدا کردند که امیدواریم این کمک ها امسال به دلیل افزایش نیاز این دانش آموزان به خصوص برای تحصیل در بستر فضای مجازی بیشتر شود.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: کمبود نیروی توانبخشی و مشاوره، نیاز به موبایل و تبلت، هوشمند سازی کلاسهای درس و تهیه تجهیزات آموزشی و توانبخشی از مهم ترین نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه گلستان است.
نظر شما