۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84134125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست روسیه از اروپا برای حمایت از روند صلح قره‌باغ

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه از کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست از روند حل و فصل صلح آمیز مسائل قره‌باغ حمایت کنند.

 به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در جلسه وبیناری وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا، با تاکید بر لزوم حمایت این سازمان از روند صلح در قره باغ اظهار داشت: توانمندی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل و فصل مناقشات مورد نیاز است.  

وی تصریح کرد: توافق هایی که برای حل و فصل وضعیت های بحرانی در محدوده کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا بدست می آید باید از سوی کشورهای عضو این سازمان حمایت شود تا به اجرای این توافق ها کمک شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: انتظار چنین رویکردی در مورد حل و فصل مناقشه قره باغ داریم که برای کمک به این روند ادامه خواهیم داد.  

لاوروف یادآورشد که مسکو همکاری بین سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (روسیه، فرانسه و آمریکا) را عالی ارزیابی می کند.  

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد که سازمان امنیت و همکاری اروپا باید نقش خود در مبارزه با تروریسم را در شرایطی که در کشورهای اروپا اعمال تروریستی رخ می دهد، افزایش دهد.  

وی همچنین بر ضرورت مشارکت بیشتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.  

درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم  مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ  آغاز شد و در ۹ نوامبر( ۱۹ آبان ماه) گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.

جمهوری آذربایجان موفق شد در جریان  این جنگ ۴۴ روزه هفت شهرستان و نیز چند منطقه راهبردی اشغال شده در سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ از سوی نیروهای ارمنی در قره باغ را آزاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha