هوای سرد تا پایان هفته در آذربایجان غربی ماندگار است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: نقشه های پیش بینی و پیش یابی بیانگر ماندگاری توده هوای سرد از امروز شنبه تا پایان هفته در این استان است.

یاسر اشتاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توده هوای سرد از ابتدای آذرماه از نواحی شمالی و سیبری وارد شمال‌غرب شده و این توده هوا سبب افت ۶ درجه‌ای دما شده ‌است.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و باران با ورود امواج ضعیفی به آذربایجان غربی بعد از ۲ روز وقفه دوباره آغاز شده ‌است، گفت: این بارشها، پراکنده است و طبق پیش بینی ها از امروز عصر تا دوشنبه در استان افرایش می‌یابد.

وی با اشاره به مه آلود بودن برخی جاده های کوهستانی آذربایجان غربی، بیان کرد: این شرایط تا ۲ روز آینده در سراسر استان و محورهای مواصلاتی و گردنه ها پایدار است.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و شهرستان پلدشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر بود و دمای ارومیه نیز بین منفی یک و مثبت ۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

در هفته گذشته بارشهای زودهنگام پاییزی که توام بابرف و باران بود موجب خوشحالی کشاورزان شد، پیش بینی های هواشناسی در این استان به علت اشتغال ۳۰ درصدی در بخش کشاورزی دارای اهمیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha